در بسته بندی محصولات این اشتباهات را مرتکب نشوید

طراحی بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که در نظر اول توجه مشتری را به خود جلب کند، حمل آن آسان باشد و به راحتی باز شود تا مشتری از محصول مورد نظر استفاده کند. بسیاری از صاحبان کسب و کارها به بسته بندی توجهی نکرده و صرفا به فکر کیفیت کالای خود هستند که کاری اشتباه است. اما در ابتدا باید بدانیم که هدف از بسته بندی محصولات چیست؟ بسته بندی در وهله اول از محصول حفاظت می کند، از زمانی که محصول بین فروشنده ها رد و بدل می شود تا قرار گرفتن در قفسه فروشگاه ها، بسته بندی می تواند محصول را کاملا محافظت کند. هدف دوم از بسته بندی محصول،جلب توجه مشتری است،شرکت ها تحقیقات وسیعی در زمینه به کار بردن طرح ها و رنگ های جذب کننده مشتریان انجام می دهند تا به بهترین نحو محصولات خود را بسته بندی کنند.

متمایز بودن بسته بندی

طراحی بسته بندی باید به گونه ای باشد که رقیبان از طرح انتخابی شما استفاده نکرده باشند، تقلید از بسته بندی رقبا کاری بسیار اشتباه است و اگر می بینید که بسته بندی شما به رقبا شباهت دارد هم باید برای تغییر آن فکری کنید.

سادگی در طرح بسته بندی

هیچکدام از مشتریان از طراحی بسته بندی شلوغ خوششان نخواهد آمد. سردرگم کردن مشتریان در بسته بندی می توند باعث شود محصول شما را انتخاب نکنند.

راحتی در باز کردن بسته بندی

طی یک نظر سنجی 60 درصد مشتریان گفته اند که اگر محصولی که خریداری کرده اند به آسانی باز نشود دیگر از آن محصول خریداری نمی کنند. هرکسی از باز کردن آسان محصولی که خریداری کرده است احساس رضایت خواهد داشت.

به کار بردن بسته بندی بزرگ

بسیاری از صاحبان کسب و کارها عقیده بر این دارند که اگر بسته بندی محصولشان بزرگ باشد ابهت بیشتری داشته و ارزشمند جلوه خواهد کرد که فکری کاملا اشتباه است و موجب دلزدگی مشتری خواهد شد. بسته بندی گمراه کننده هیچ گاه مورد علاقه مشتریان نیست.