امروزه تمامی کسب و کارهای به نوعی در اینترنت حضور دارند. این بنگاه های اقتصادی ممکن است در زمینه فروش محصولات یا خدمات فعالیت داشته باشند به هر صورت همه این کسب و کارها یک خواسته و هدف مشترک دارند: فروش بیشتر !!!
راهکارهای بسیار مفیدی برای رسیدن به فروش بیشتر از طریق تبلیغات اینترنتی وجود دارد.برخلاف تبلیغات آفلاین، تبلیغات در اینترنت براحتی در اختیار تمامی شرکت ها قرار می گیرد و می تواند شما را به سرعت و به شکلی کاملا موثر و با بازدهی بالا به هدفتان برساند.

در ادامه به بهترین روش های تبلیغات اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) اشاره خواهیم کرد.

1- تبلیغات در موتورهای جستجو:

بازاریابی موتورهای جستجو

یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینترنت، بازاریابی در موتورهای جستجو می باشد که به آن SEM نیز می گویند. در صدر  لیست موتروهای حستجو، شرکت گوگل قرار دارد که از طریق سرویس به نام adwords خدمات بازاریابی موتورهای جستجو خود را ارائه می کند.

2- تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بی تردید از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ هستند که می توانند میزان دیده شدن برندها و محصولات را به راحتی افزایش دهند و از طرف دیگر ارتباط موثری با مشتریان برقرار کنند.

3- تبلیغات بنری:

بنر مارکتینگ

بنرها احتمالا شناخته شده ترین روش تبلیغات در اینترنت باشند و دلیل آن این است که بنرها اولین نوع تبلیغات بودند که در سطح اینترنت ظاهر شدند. آنها در طرح ها، سایزها و قالب های مختلفی در صفحات وب قرار می گیرند و می توانند در برندینگ آنلاین موثر باشند. از طرف دیگر بنرها تبلیغاتی برای هدایت کاربران آنلاین به صفحات فرود استفاده می شوند.

4- ایمیل مارکتینگ:

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای پربازده بوده و در دنیای دیجیتال دارای اهمیت بسیاری است.طی تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است که 90% افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند معتقد اند ایمیل مارکتینگ جزو موثرترین روشها برای فروش میباشد.

5- بازاریابی محتوایی:

بازاریابی محتوایی

تولید محتوا ارزشمند و یا بازاریابی محتوایی بدون شک یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است. در بازاریابی محتوا ، مطالبی که تولید می‌شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملاً در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن‌ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن‌ها، تصمیم بگیرند.