طراحی کارت ویزیت تست بینایی برای عینک سازی Myung Dong در کره جنوبی و بسیار خلاقانه و هوشمندانه صورت گرفته است. این کارت ویزیت بسیار ساده و از جنس کاغذ ساخته شده است، یعنی از نظر فیزیکی ویژگی خاصی ندارد ولی در عین حال بسیار کاربردی است. آن چه این کارت را منحصر به فرد کرده، ایده ی طراحی آن است که با هدف بازاریابی و تبلیغات طراحی و اجرا شده است.

مراحل طراحی کارت ویزیت

برای طراحی اصولی و خلاقانه کارت ویزیت، ابتدا مطالعاتی در زمینه ی سوابق بازاریابی تست بینایی در کره جنوبی انجام گرفته و مشخص شده است که تبلیغات در این زمینه به شیوه ی سنتی انجام می گیرد که امروزه زیاد کاربردی و تأثیرگذار نیست. هم چنین گروه سنی جامعه ی هدف تعیین شده که اغلب افراد میانسال جامعه با سنین بین 50 تا 70 سال و یا حتی بیشتر هستند.

موانعی هم در این پروژه مطرح شد از جمله در نظر گرفتن بودجه و اینکه افراد میانسال اکثرا در مورد مشکلات بینایی خود اعتراف نمی کنند و به ضعف بینایی خود عادت کرده اند.

هدف از طراحی این کارت ویزیت این است که افراد بتوانند شخصا بینایی خود را تست کنند و اگر ضعفی احساس کردند با نام Myung Dong Optician رو به رو شوند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و یا به آن مراجعه کنند.

ایده طراحی برگرفته از تخته ی سنجش بینایی است که در مقیاس کوچکتر اما کاملا دقیق بر روی کارت طراحی شده است. شخص با گرفتن کارت در یک دست مقابل چشمان و قرار دادن دست دیگر بر روی یکی از چشمانش می تواند بینایی خود را بسنجد. نحوه استفاده ی صحیح از آن در عکس نشان داده شده است. در پشت کارت هم عینک سازی Myung Dong معرفی شده و اطلاعات تماس، ایمیل و آدرس نوشته شده است.

نتیجه گیری

از این کارت ابتدا 500 عدد چاپ شد و در اختیار اشخاص قرار گرفت. نتیجه گیری ها نشان می دهد که 99.9 % از این افراد از کارت استفاده کردند، در نتیجه جذابیت و کاربردی بودن آن اثبات شد. اما نکته ی مهم تر این است که بیشتر افراد با عینک سازی Myung Dong آشنا شده و به آن مراجعه نمودند. علاوه بر جنبه ی تبلیغاتی کارت ویزیت، بیش از 90% این اشخاص در مدت زمان تنها یک ماه پس از مشاهده ی کارت به عینک سازی مراجعه نمودند. بنابر این طراح با یک ایده خلاقانه، به تمامی اهداف دست یافته است.