طراحی کارت ویزیت تست بینایی برای عینک سازی Myung Dong در کره جنوبی و بسیار خلاقانه و هوشمندانه صورت گرفته است. این کارت ویزیت بسیار ساده و از جنس کاغذ ساخته شده است، یعنی از نظر فیزیکی ویژگی خاصی ندارد ولی در عین حال بسیار کاربردی است. آن چه این کارت را منحصر به فرد کرده، ایده ی طراحی آن است که با هدف بازاریابی و تبلیغات طراحی و اجرا شده است.
مراحل طراحی کارت ویزیت
برای طراحی اصولی و خلاقانه کارت ویزیت، ابتدا مطالعاتی در زمینه ی سوابق بازاریابی تست بینایی در کره جنوبی انجام گرفته و مشخص شده است که تبلیغات در این زمینه به شیوه ی سنتی انجام می گیرد که امروزه زیاد کاربردی و تأثیرگذار نیست. هم چنین گروه سنی جامعه ی هدف تعیین شده که اغلب افراد میانسال جامعه با سنین بین 50 تا 70 سال و یا حتی بیشتر هستند.
موانعی هم در این پروژه مطرح شد از جمله در نظر گرفتن بودجه و اینکه افراد میانسال اکثرا در مورد مشکلات بینایی خود اعتراف نمی کنند و به ضعف بینایی خود عادت کرده اند.
هدف از طراحی این کارت ویزیت این است که افراد بتوانند شخصا بینایی خود را تست کنند و اگر ضعفی احساس کردند با نام Myung Dong Optician رو به رو شوند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و یا به آن مراجعه کنند.
ایده طراحی برگرفته از تخته ی سنجش بینایی است که در مقیاس کوچکتر اما کاملا دقیق بر روی کارت طراحی شده است. شخص با گرفتن کارت در یک دست مقابل چشمان و قرار دادن دست دیگر بر روی یکی از چشمانش می تواند بینایی خود را بسنجد. نحوه استفاده ی صحیح از آن در عکس نشان داده شده است. در پشت کارت هم عینک سازی Myung Dong معرفی شده و اطلاعات تماس، ایمیل و آدرس نوشته شده است.
نتیجه گیری
از این کارت ابتدا 500 عدد چاپ شد و در اختیار اشخاص قرار گرفت. نتیجه گیری ها نشان می دهد که 99.9 % از این افراد از کارت استفاده کردند، در نتیجه جذابیت و کاربردی بودن آن اثبات شد. اما نکته ی مهم تر این است که بیشتر افراد با عینک سازی Myung Dong آشنا شده و به آن مراجعه نمودند. علاوه بر جنبه ی تبلیغاتی کارت ویزیت، بیش از 90% این اشخاص در مدت زمان تنها یک ماه پس از مشاهده ی کارت به عینک سازی مراجعه نمودند. بنابر این طراح با یک ایده خلاقانه، به تمامی اهداف دست یافته است.
ثبت دیدگاه
شما باید وارد حساب خود شوید تا بتوانید یک نظر ارسال کنید