عملکرد هوشمندانه در تبلیغات برند نایک nike

با برگزاری تورنومنت های بزرگ ورزشی برند نایک هم همیشه حضور پررنگی داشته است به طوریکه مخاطبان برگزاری مسابقات ورزشی بدون نایک را ناقص می دانند! برند نایک توانسته با هوشمندی کامل در عرصه تبلیغات موفق شود و برند خود را به اوج محبوبیت برساند. نقاشی‌های ساختمانی و بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ این برند در مساقبات المپیک در سراسر کشور برگزار کننده مشاهده می شود. نایک هم اکنون بعنوان اسپانسر بسیاری از رقابت های ورزشی نیز حضوری بسیار فعال دارد. نایک از فرصت ها به خوبی استفاده می کند تا محبوب شود بعنوان مثال این شرکت در سال 1985 برای مایکل جردن بازیکن افسانه ای بسکتبال کفش ورزشی اختصاصی طراحی نمود تا به واسطه شهرت و محبوبیت مایکل جردن برند خود را نیز محبوب تر کند. این موفقیت ها باعث شد نایک وارد عرصه های تولیدی جدیدی مانند پوشاک و اکسسوری های ورزشی شود. علاوه بر این نایک قراردادهای مهمی با تیم فوتبال برزیل و تیم فوتبال زنان و مردان آمریکا منعقد نمود. نایک در سال 1996 به سراغ تایگر وودز بازیکن حرفه ای گلف نیز رفت و با او قرار دادی به مبلغ سالانه پنج میلیون دلار امضا کرد.

 

نایک امروزه زیرمجموعه های زیادی دارد ،نایک گلف (Nike Golf)، نایک پرو (Nike Pro)، نایک+ (Nike+)، ایر جوردن (Air Jordan)، نایک اسکیت بوردینگ (Nike Skateboarding) و زیر مجموعه هایش شامل کول هان (Cole Haan)، هورلی اینترنشنال (Hurley International)، آمبرو (Umbro) و کانورس (Converse) در بازار محصولات اسپرت کاملا شناخته شده هستند. نایک همچنین از سال 1995 تا 2008 برند باور هاکی (Bauer Hockey) را ایجاد نمود. نایک علاوه بر تولید لباس ها و تجهیزات ورزشی دارای فروشگاه های خرده فروشی تحت برند نایک تاون (Niketown) است.