عناصر موثر در برندسازی از نگاه forbes

در بازار پررقابت امروز اگر بخواهید تجارتی را شروع کنید باید هدف داشته باشید تا برندسازی شما به موفقیت برسد ، مشتریان را به خوبی بشناسید و توانایی های خودتان در مسیر موفقیت را درک کنید. در میانه راه نیز ممکن است چالش هایی بوجود بیاید که باید در برابر آن استراتژی های درستی پیاده کنید. اما اگر عناصر اصلی موفقیت را در ذهن خود داشته باشید برندتان موفق خواهد شد. مجله فوربس در یک مقاله عناصر موفقیت برندها را معرفی کرده است.

گواهی اقتصادی

مردم وقتی با برند شما روبرو می شوند در دنیای آنلاین تحقیق می کنند و اگر ببینند برندتان از سوی دیگران مورد تایید قرار گرفته ، تحت تاثیر قرار می گیرند و فکر می کنند خریدشان را از شما با آگاهی کامل انجام داده اند. بنابراین اگر می خواهید برند فعالی بسازید باید کاری کنید که در جامعه مورد تایید قرار گیرید و افراد مختلف نظرات مثبت خودشان را در فضای آنلاین درباره شما به اشتراک بگذارند.

 

ایجاد ارتباط حسی

کلید موفقیت در ساخت برند ، ایجاد ارتباط حسی بین مردم و کسب و کار شما است. این رابطه باید بین محصولات یا خدمات شما و حس مشتریان بوجود بیاید. وقتی محصول شما به مشتریان کمک کند تا به علاقه و خواسته شان برسند ، در واقع احساس آن ها را نسبت به خودتان برانگیخته کرده اید.

اعتمادسازی

احساسی که محصولات و خدمات شما در ذهن دیگران بوجود می آورد باعث ایجاد اعتماد خواهد شد. اعتمادسازی مهم ترین چیزی است که می تواند کسب و کارتان را به موفقیت برساند، در عوض بسیاری از خدمات از مشتری چیزی نخواهید، مانند هزینه ارسال محصول ، سعی کنید سرویس خاص و منحصر به فرد ارائه کنید تا برند شما به سمت موفقیت برود.

 

زبان برند

از گفتن کلمات کلیشه ای و ناملموس درمورد برندتان خودداری کنید بلکه کلمات خاص برندتان را بشناسید، برای برندتان زبان تعریف کنید تا برای مشتری مفهوم باشد و علایق او را برانگیزد.

داشتن یک ویژگی خاص

از گفتن کلی گویی خودداری کنید ، مثلا وقتی اعلام می کنید محصول شما برای خانم ها و آقایان است تاثیر کمتری خواهد داشت، در عوض اگر بگویید که محصول شما مخصوص استفاده خانم های بالای 30 سال است باعث می شود برندتان در ذهن ها ماندگار شود. اگر خدمات یا محصول شما خصوصیات منحصر به فردی دارد حتما آن ها را با قدرت بیان کنید.

 

شناسایی مشتریان

وقتی یک برند به موفقیت می رسد که جامعه هدف خود را به خوبی بشناسد، استفاده کنندگان محصولاتتان را به خوبی بشناسید و برای آن برنامه ریزی کنید. برای شناخت ایده آل باید ملاک های مختلفی مانند رده سنتی، جنسیت، سلیقه ها ، جغرافیای منطقه ، وضعیت تاهل ، تحصیلات ،نقاط قوت و ضعف و . . . را مورد توجه قرار دهید. وقتی جامعه هدفتان را مشخص کنید می توانید بهترین پیام ها را به طور واضح برایشان بفرستید و مشتریان را به طور خاص، مخاطب قرار دهید.

وفادار نگهداشتن مشتریان

برند شما مجموعه تجربیاتی است که مردم از محصول یا خدمات شما در ذهن دارند و به آن اعتماد کرده اند، بنابراین باید به دنبال روش هایی باشید که همواره مشتریان را راضی نگهدارید تا به شما وفادار بمانند و احساس خوبی نسبت به شما داشته باشند، بدین ترتیب این مشتریان می توانند با تعریف از شما افراد دیگری را هم به سمتتان جذب کنند.

 

شناخت نیاز مشتریان

برند شما باید ارائه دهنده چیزی باشد که مردم به آن نیاز دارند. اگر شما چیزی تولید کنید که تنها مورد علاقه خودتان باشد و دیگران نیاز به آن ندارند تنها کاری را به عنوان سرگرمی انجام داده اید. برای ساخت برند باید چیزی را ارائه دهید که عمیقا مورد نیاز مردم باشد و این کار خود را هم باید ادامه دهید تا به موفقیت برسید.

 

بلاگ برای گسترش برند

برای گسترش دادن برندتان نیاز به یک فضای مخصوص دارید که بلاگ بهترین مورد برای این کار است، شبکه های اجتماعی فضایی است که همه از آن استفاده می کنند اما اگر شما بلاگی در فضای مخصوص به خودتان داشته باشید و در آن مطالبی درباره کسب و کارتان ارائه دهید ، کاری کاملا متفاوت خواهد بود.

خودباوری

چیزی باشید که هستید نه بیشتر! بسیاری از برندها خودشان را چیزی بیشتر از آن چه هستند تعریف می کنند، اگر شما درباره برندتان حقایق را بگویید نشانه اعتماد به نفس شما است و بنابراین اگر مشتری جذب شما شد خیالتان راحت است که افراد را جذب خود واقعی تان کرده اید. پس هرجا برندتان را معرفی می کنید سعی کنید انعکاسی حقیقی از آن بین مردم ارائه کنید.

 

خلاقیت و دوری از تقلید

سعی کتید هویتی مشخص و متفاوت از خودتان خلق کنید، تقلید از برندهای بزرگ و موفق شما را تبدیل به برند کلیشه ای و کوچک می کند اما اگر از همان ابتدا خاص و متفاوت عمل کنید به برندی بزرگ تبدیل می شوید.