اصول کاربردی توسعه کسب و کارهای کوچک

اگر می خواهید کسب و کار کوچک خود را توسعه دهید می توانید سراغ روش هایی بروید که می توانند بعنوان شتاب دهنده عمل کنند و کسب و کارتان را توسعه دهند. با افزایش بهره وری در شرکت می توان به پیشرفت آن کمک کند. در ادامه روش هایی را معرفی می کنیم که می توانند برای رشد کسب و کارتان موثر واقع شوند.

افزایش انگیزه

انگیزه یعنی تمایل به انجام کاری که باعث تامین نیاز می‌شود. بنابراین کاهش انگیزه افراد میتواند کسب و کارها را با مشکلات جدی مواجه کند.مدیران موفق با ایجاد انگیزه در کارمندان می توانند بهره وری نیروی کار را افزایش دهند. کاهش زمان تلف شده و ترک عادات بد می توانند بهره وری نیروی کار را تا حد زیادی افزایش دهند. استفاده از سیستم‌های یکپارچه‌سازی در کسب و کارها مانند CRM می تواند کار در مجموعه را نظم دهد.

تقسیم بندی صحیح وظایف

کسب و کارهایی می توانند موفق شوند که با تخصصی کردن کارها مهارت کارکنان خود را افزایش می دهند. هنوز هم چند وظیفه بودن کارکنان در کسب و کارهای کوچک امری رایج است که سبب کاهش تمرکز و ایجاد اختلال در بهره‌وری و رشد سازمان می‌شود. باهوش ترین افراد هم هنگام انجام چندین کار به طور همزمان تمرکز کافی ندارند و همین امر باعث کاهش کیفیت انجام کارها خواهد شد. بنابراین تخصصی کردن کارها می تواند باعث رشد کسب و کار گردد.

انجام کارها بصورت تیمی

انجام کارها بصورت تیمی تیمی یکی از موثرترین روش های افزایش بهره‌وری کسب و کارها است. در کار تیمی افراد با توانایی های مختلف کنار هم قرار می گیرند و مهارت‌های مختلف باعث افزایش خلاقیت در انجام کارها خواهد شد. کارهای تیمی سبب جلب اعتماد مشتری میشوند و آسودگی خاطر را برای آنان فراهم می کنند.