افزایش فالوورهای اینستاگرام همیشه خیلی گرانقیمت نیست کافی است روزانه اندکی زمان برای پیج اینستاگرام خود بگذارید بعد از گذشت مدتی کوتاه شاهد خواید بود که فالوورهای شما در حال افزایش است.

۱- مشتریان بازار هدف خود را شناسایی کنید بعد آنها را فالوو کنید

اگر بهترین محتوا رو هم داشته باشید، بازم لازم هست که خودتون رو نشون بدید، فالو کردن مشتریان بازار هدف یعنی جلو رفتن و سلام کردن به مخاطبان هدف، این سلام میتونه مقدمه‌ای برای ایجاد یک ارتباط قوی‌تر باشه، اما فراموش نکنید، تا زمانی که محتوای مفید و کافی در پیج خود قرار نداده اید به هیچ مخاطب هدفی سلام نکنید، چون حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت.

اما چطوری مخاطب هدف رو پیدا کنیم و فالوش کنیم، اول باید رقیبانت رو پیدا کنی، بررسی کنید و ببینید که کدام صفحات دقیقا از رقیبان شما هستند، یا کدام صفحات با توجه به موضوعی که دارند دنبال‌کنندگان آنها از مخاطبان هدف شما هستند. مراقب باشید که دنبال کنندگان آنها واقعی باشند در غیر این صورت شما به یک ربات سلام خواهید کرد.

پس از اینکه پیج‌های هدف را پیدا کردید، باید به سراغ دنبال‌کنندگان آنها رفته آن‌ها را فالو کنید.

۲- هشتگ‌ها را با دقت انتخاب کنید

هشتگ حتما باید مرتب با پستی که می گذارید باشد و همچنین  هشتگ هایی که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند باید مورد بررسی قرار گیرند و مرتبط با پست ها به صورت مدام استفاده شوند. برای هشتگ وقت بگذارید، هشتگ‌های مختلف روی پست‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدوم هشتگ‌ها بازخورد بهتری برای شما دارند. فقط فراموش نکنید که از هشتگ‌های خارج از حیطه کاری خود استفاده نکنید، زیرا مخاطبان غیر ارزشمند برای شما خواهند آورد.

۳- یک اینستاگرامر فعال کیست ؟

فعال بودن در اینستاگرام یعنی چی؟ یعنی پست قرار بدیم؟ نه، هرکسی که در اینستاگرام پست قرار می‌دهد لزوما در اینستاگرام فعال نیست. کسی که در اینستاگرام به صورت منظم محتوا منتشر می‌کند فعال است. برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی باید فعال باشید، اگر سر هر ماه ۲۰ پست هم قرار دهید بازهم فعال نیستید، اما اگر هفته‌ای سه پست واقعا مفید و یونیک قرار دهید، شما یک فعال اینستاگرام هستید.

۴- بهترین زمان قرار دادن پست ها

 اگر پروفایل تجاری اینستاگرام داشته باشید، اینستاگرام آماری را از وضعیت مخاطبان به شما ارایه می‌دهد که در آن روزها و ساعاتی که مخاطبانتان بیشترین حضور را دارند مشخص است. حتما از این آمار استفاده کنید.