ایده تبلیغات رستوران مک دونالد در امارات بسیار هوشمندانه و خلاقانه به اجرا در امده است. اما پیش زمینه ای برای طراحی این ایده وجود داشته است که از این قرار است…

پیش زمینه طراحی ایده تبلیغات

زمانی که مک دونالد برای اولین بار سرویس تحویل غذا را راه اندازی کرد، مکان های محدودی را پوشش می داد و مانند امروزه، همه جا و در تمام مناطق فراگیر نبود. بسیاری از مشتریان مک دونالد از استفاده سرویس تحویل غذای آن اجتناب می کردند زیرا تصور داشتند که محدودیت های شبکه ی سرویس دهی همچنان مانند گذشته است. چالش پیش آمده این بود که قدرت شبکه سرویس دهی غذا و چگونگی تحویل غذا از نزدیک ترین شعب به خانه یا محل کار افراد را نشان دهند. این همان جنبه ی تمایز مک دونالد از سایر رقیبانش است.

طراحان ایده به این فکر افتادند تا به جای نمایش دسترسی مردم و سرعت تحویل غذا که ایده ی مورد استفاده اکثر رقبا است، نشان دهند که شبکه ی قوی تحویل غذا از نظر مشتریان مک دونالد چه معنایی دارد.

ما بررسی کردیم که یک ویژگی مشترک که همه ی مشتریان می خواهند علاوه بر رسیدن به موقع غذا، تحویل غذایی تازه و گرم می باشد. ایده ی شبکه ی قوی تحویل غذا از همین جا پدید آمد.

نحوه اجرای ایده تبلیغاتی مک دونالد

اکثر سرویس های تحویل غذا به سرعت تحویل تمرکز داشتند. بنابر این اهمیت تازگی و گرم بودن غذا فراموش شده بود. زیرا برای عملی شدن سرعت بالای دریافت سفارش باید چندین سفارش را هم زمان برای تحویل می بردند.

بنابر این برای اجرایی کردن ایده ی تحویل غذای گرم و تازه، مک دونالد با هر سفارش به صورت فردی برخورد نمود. بنابر این هر سفر، تنها سفارش خود را حمل می کند و بدین صورت ایده ی شبکه قوی تحویل غذا را اجرایی می کند. اما مک دونالد می خواهد عملی شدن این ایده و مزیت خود را نسبت به سایر رستوران ها به همه نشان داده و اطلاع رسانی کند.

چیزی که در جاده ها و بزرگراه ها و ترافیک امارات همه ی مردم می بینند،موتور سیکلت های کلاسیک مک دونالد در حال جابجایی غذا هستند و همه ی مردم امارات باکس های پشت موتورسیکلت های آن را می شناسند. بنابراین برای نمایش فلسفه برخورد مک دونالد با هر سفارش به صورت تحویل انفرادی برای مشتریانش، پوستر های گرافیکی را طراحی نمودند که از جعبه های پشت موتور سیکلت های مک دونالد به عنوان رسانه ای برای تبلیغات استفاده کردند.

هر جعبه و باکس به شکل یک آیتم غذایی شناخته شده از منوی مک دونالد در سایز بزرگ طراحی شده است که تصویری از سفر یک سفارش منحصر به فرد را نمایش می دهد.

این تبلیغات توسط آژانس تبلیغاتی FP7 در دبی امارات انجام گرفته و در مارس 2018 منتشر شده است.