اینفوگرافیک طراحی لوگو که در تصویر میبینید توسط شرکت هوراد طراحی شده است و در آن نحوه ی طراحی یک لوگو و روند اصولی آن به طور مختصر و کاربردی نمایش داده شده است.

طراحی لوگو

هر لوگو معرف یک برند و یا کسب و کار است، بنابراین باید به بهترین شکل مخاطبان را به استفاده از کالا و خدمات قابل ارائه ی برند تشویق و ترغیب نماید. یک لوگو دارای خصوصیات ظاهری است که برگرفته از رنگ، فرم، اندازه، محتوا و ساختار می باشد و در واقع این عناصر در ترکیب با یکدیگر لوگو را شکل می دهند. یکی از مهمترین اصول در طراحی لوگو حفظ سادگی آن است تا به راحتی در ذهن مخاطب نقش ببندد و به عنوان معرف و نشان یک برند یاد شود.

اصول کلی طراحی لوگو

هر لوگو باید بنا بر اصول و قواعدی طراحی شود، تا به صورت حرفه ای برند را به اهدافش از این طراحی نزدیک کند. این اصول عبارت اند از: 1- سادگی. 2- همخوانی با فرهنگ موضوع. 3- قابلیت تک رنگ شدن با توجه به کاربری لوگو در طولانی مدت. 4- قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر. 5- ترجیحا دارای فرم هندسی. 6- در نظر گرفتن وضوح عوامل مورد استفاده. 7- رعایت تناسبات عوامل مورد استفاده. 8- منحصر به فرد بودن.

انواع طراحی لوگو

سه نوع طراحی لوگو وجود دارد که متناسب با وسعت کاری، منحصر به فرد بودن نام، نوع شغل و خدمات، مناسب ترین گزینه در نظر گرفته می شود.

  • نوشتاری (لوگو تایپ یا مونوگرام)
  • تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
  • نوشتاری – تصویری

لوگو نوشتاری (لوگوتایپ)

لوگو تایپ به نشانه هایی گفته می شود که بر نوشتار تأکید دارند و اغلب از نام برند استفاده می کنند. همواره به این مسئله توجه داشته باشید که لوگو خوانا باشد، تا اینکه با حفظ زیبایی به راحتی خوانده شود و در ذهن مخاطبان نقش بندد.

مراحل طراحی لوگو

  1. جمع آوری اطلاعات و تحقیق میدانی (کلید واژه های مربوط به برند و یا خدمات خود را پیدا کنید).
  2. جمع آوری تصاویر و نماد برای کلمات کلیدی که پیش تر یافته بودید.
  3.  تصاویر را به شکلی موزون و با تناسب در هم ترکیب کنید.
  4. شروع به اسکیس و اتود تصاویر کنید.
  5. یکی از بهترین اتودهای خود را در نرم افزارهای وکتور طراحی کنید.