تبلیغات جالب رستوران میان جاده ای مک دونالد بسیار جالب و سرگرم کننده طراحی شده که توسط آژانس تبلیغاتی TBWA در پاریس انجام گرفته است و در سال 2016 اجرا شده است.

مک دونالد در فرانسه تصمیم گرفت تا با کمی شیطنت و سرگرمی به صورت مستقیم با رقیب آشکار خود Burger King رو به رو شود و برای این کار از یک تابلوی تبلیغاتی موقت و هیجان انگیز استفاده کرد. دو تابلو در کنار هم قرار گرفته اند که نزدیک ترین رستوران های جاده ای مک دونالد و برگر کینگ را از آن محل نشان می دهند. یکی از تابلو ها متعلق به برگر کینگ است که مسیری حدود 258 کیلومتر یعنی حدود 5 ساعت سواری با ماشین را نشان می دهد. بنابر این تابلویی بسیار بلند و طویل است که نحوه رسیدن به آن جا را نشان می دهد.

درست در کنار آن تابلوی دیگر مربوط به رستوران جاده ای مک دونالد است که مسیر رسیدن به نزدیک ترین رستوران را تنها 5 کیلومتر نشان می دهد که در امتداد این مسیر مستقیم است.

تبلیغات جالب رستوران میان جاده ای مک دونالد

مقایسه این دو تابلو در کنار هم صحنه ای طنز آمیز به نمایش گذاشته است که توجه هر رهگذری را جلب می کند و آن ها را به خنده می اندازد. اما این تبلیغات جالب پشت خنده ها، بیننده را به فکر می اندازد و تأثیر گذاری زیادی در جذب مشتری دارد.
منظور از رستوران جاده ای، رستوران هایی است که تنها خدمات تحویل غذا به خودرو های رهگذر را ارائه می دهند و فضایی برای نشستن و سرو غذا ندارند. مک دونالد این رستوران های خود را با نام Mc Drive یاد می کند و پس از اجرای تبلیغات خود روی تابلو ها، پوستر و ویدئو هایی از آن منتشر کرده است که به مردم اطلاع می دهد بیش از 1000 شعبه McDrive بر قرار است که بدین ترتیب Mc Donald به شما بسیار نزدیک تر است. در مقابل، Burger King Drive کمتر از 20 شعبه در آن منطقه دارد.
بدین ترتیب با ایده ای خلاقانه تبلیغات خود را ارائه نموده است و مردم را به بهره مندی از خدمات Mc Donald تشویق می نماید.