تبلیغات حجمی ،ایده پردازی در جذب مشتری

حتما شما هم نوعی از تبلیغات که در آن محصولات بزرگ تر و کوچکتر از حجم معمول ساخته شده اند را دیده اید، این نوع تبلیغات در جلب توجه مشتریان نقش اساسی دارد و تبلیغات حجمی نام گرفته است. ماکت های پروژه های مختلف، ماکت محصولات بصورت بزرگ در اتوبان ها و معابر شهری و ماکت کوچک محصولات همگی در حوزه تبلیغات حجمی جای می گیرند. طبق نظریه روان شناسان هرچیزی که کوچتر و یا بزرگ تر از حد معمول ساخته شود می تواند برای افراد جذابیت داشته باشد مانند اسباب بازی های کودکان که ابعاد ماشین ها و عروسک های کوچک شده است. ماکت های حجمی در رقابت با بیلبوردهای بزرگ شهری هستند که طبق آمار ارائه شده ماکت ها جلب توجه بیشتری نسبت به بیلبورد دارند.

تبلیغات حجمی به دلیل سه بعدی بودن می تواند در معابر عمومی نصب گردد و از زوایای مختلف قابل مشاهده است و این مزیت بسیار خوبی به حساب می آیدو هزینه تبلیغات حجمی نیز نسبت به اجاره بیلبوردهای شهری کمتر خواهد بود. همه این موارد نشان دهنده این است که تبلیغات خلاقانه به روش حجمی تاثیرگذاری زیادی روی ذهن مخاطبین دارد و در جذب مشتریان از بقیه روش های تبلیغات محیطی تاثیرگذاری بیشتری دارد.