تبلیغات دیجیتالی با کم‌ترین هزینه امکان پذیر هستند و در بعضی مواقع در صورتی که به درستی پیدا سازی شوند می توانند از تبلیغات گران قیمت سنتی نیز پر اثر تر باشند.

تبلیغات دیجیتالی یکی از راه‌های سودمند و فوق‌العاده تاثیرگذار بر توسعه یک کسب و کار تازه است. این روزها دیگر همه اقشار مردم در هر سن و موقعیتی به اینترنت دسترسی دارند و شاید درصد مواجهه آن‌ها با یک تبلیغ دیجیتالی بسیار بیش‌تر از احتمال روبرو شدنشان با یک تبلیغ محیطی باشد.

انواع روش های تبلیغات دیجیتالی

تبلیغات  در اپلیکیشن ها

در دنیای امروزی دسترسی به صفحات موبایل امری اجتناب‌ناپذیر است. چه بخواهیم یا نه، روزانه چند ده یا شاید چند صد بار از طریق صفحات موبایل خود با دنیای خارج از دنیای اطرافمان در ارتباط هستیم؛ بنابراین آژانس‌های تبلیغاتی می‌توانند از این امکان برای برقراری ارتباط با مردم مختلف و تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها بهره گیرند و به توسعه و کسب درآمد بیش‌تر استارتاپ‌ها یاری رسانند.

ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی

ویدیوها و فیلم‌های کوتاه و کم‌حجم تبلیغاتی که بعضی اوقات در کنار برخی از وب‌سایت‌های پرطرفدار پخش می‌شوند و ناخودآگاه توجه ما را به خود جلب می‌کنند. استفاده از این ویدیوهای تبلیغاتی رو به افزایش است و راهی برای از بین بردن فاصله بین کاربران و صاحبان یک کسب و کار است.

تبلیغات در گوگل

بر تعداد کاربران اینترنت روز به روز افزوده می‌شود و به همان میزان، درصد کسانی که از گوگل استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد. گوگل هم دارای سرویس‌های ویژه‌ای برای تبلیغات است که یکی از آن‌ها گوگل ادوردز است. با استفاده از این سرویس تبلیغات گوگل، خدمات یک کسب و کار به طور موثر در صفحه نخست نتایج جست و جوی گوگل در معرض دید قرار می‌گیرد. برای استفاده از این سرویس، لازم است که کاربر در گوگل ادوردز حساب کاربری خود را با اعتبار اولیه مورد نظر خود ایجاد کند و آدرس وب‌سایت خود را در نخستین صفحه نتایج جست و جو مشاهده کند.

دیجیتال مارکتینگ

رپورتاژهای آگهی در وب سایت های پر بیننده

این که ایجادکنندگان یک کسب و کار با مشتریان خود تعامل سازنده‌ای داشته باشند، به توسعه و پیشرفته آن کسب و کار کمک شایانی می‌کند. یک کسب و کار برای توسعه خود می‌تواند از وب‌سایت‌های مختلف و مرتبط با بازار کار خود، درخواست انتشار رپورتاژ آگهی بدهد. رپورتاژهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت ویدیوهای آموزشی در خصوص ارائه یک محصول یا خدمت منتشر شود یا مقاله‌ای مفید و کاربردی به همراه معرفی محصولات یک استارتاپ باشد.

تبلیغ با ربات‌ها و کانال‌ها در برنامه‌های واتس اپ و تلگرام

این روزها، ربات‌ها و کانال‌های پیام رسان نقش پررنگی در تبلیغات دیجیتال ایفا می‌کنند. کانال‌ها، گروه‌ها و ربات‌های واتس آپ، تلگرام و سایر پیام رسا‌ن‌های مجازی می‌توانند تاثیر بالایی در ذهن کاربران خود ایجاد کنند و به عنوان ابزاری برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، کاربرد داشته باشند.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیر گذارند و کسب و کارها به راحتی می توانند از این فضای مناسب استفاده نمایند. ولی لازم است بدانید تبلیغات در شبکه های اجتماعی نباید به حالت آزاردهنده و طولانی باشند بلکه باید در نهایت هوشمندی در کوتاه ترین زمان ممکن پیام برند را به مخاطب منتقل نمایند.

 

در نهایت باید گفت تمامی کسب و کارها چه آنهایی که بسیار سرشناس و بزرگ هستند و یا آنهایی که به تازگی وارد بازار شده اند باید با تمام قدرت از تبلیغات دیجیتالی ( دیجیتال مارکتینگ ) برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنند.