رقابت و بازاریابی در دنیای برندها

با گسترش ارتباطات، اوضاع بازاریابی شرکت ها نیز کاملا تغییر کرد و رقابت بسیار دشوار شد. امروزه باید با استفاده های روش های نوین و خلاقانه بازاریابی و تبلیغات را انجام داد. 5 عامل هستند که در بازار رقابتی، حیات کسب و کارها به آن ها وابسته است:

  • رقابت تازه واردها
  • قدرت چانه زنی عرضه کننده ها
  • فضای رقابتی شرکت ها در یک صنعت
  • قدرت چانه زنی مشتریان
  • تهدید محصولات جایگزین

روبرو شدن با عوامل بالا و چگونگی مدیریت آن ها می تواند سوددهی یک شرکت را تضمین کند. یکی از برنامه های بسیار مهم برای مدیریت این عوامل استفاده از برنامه های بازاریابی مدون و استراتژیک است.

رقابت میتواند یک کسب وکار را به بلوغ برساند تا در انتها بتواند در جامعه کاملا شناخته شده و سوددهی داشته باشد. برای موفقیت در رقابت نیز استفاده از برنامه های بازاریابی ضروری است. در بازار رقابتی باید به تمام نیازهای مشتریان توجه شود تا با هزینه و ارائه قیمت عادلانه بتوان سعی در رفع این نیازها نمود، با انجام این کارها سطح رضایت و وفاداری مشتری افزایش خواهد یافت.