سئو یا SEO !!!

سئو در واقع  عبارتی است که ایرانیان از آن به جای SEO که مخفف Search Engine Optimization می باشد در زبان فارسی استفاده می کنند. لازم است بدانید چنانچه خارج از ایران اگر بگویید سئو کسی منظور شما را نخواهد فهمید و تلفظ صحیح این عبارت اس ای او می باشد. بهر حال سئو یا SEO به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در راستای استاندارد سازی محتوا وب سایت اینترنتی انجام می گیرد تا موتورهای جستجو بتوانند مطالب مورد نظر شما را یافته و در نهایت در نتیجه جستجو خود نمایش دهند.

سئو و بازاریابی آنلاین

برای اینکه تاثیر SEO را در بازاریابی دیجیتال بهتر درک کنید ما سعی کردیم تا این موضوع از طریق یک مثال ملموس مطرح کنیم.

یک مغازه بدون هیچ نام تجاری رو در نظر بگیرید، شما چه انتظاری از مردم دارید!!

آنها به دنبال محصول A  هستند ، در صورتیکه شما محصول B را به می فروشید. حالا در نظر بگیرید که مغازه شما نام مشخصی داشته باشد و محصول مشخصی را نیز داشته باشید چقدر توجه مخاطبان را به خود جلب می کنید و مشتری هدف به راحتی با شما ارتباط برقرار می کند. آنها در مورد کالایی که شما می فروشید کنجکاو می شوند و بعضی از آنها از اهداف و تجربیات خود در مورد محصولات شما و خریدشان با شما صحبت میکنند و این اتفاق به شما در شناخت بهتر نیازهای مشتری کمک می کند و با این اطلاعات می توانید کسب و کار خود را دگرگون کنید . مثال اول مانند یک وبسایت بهینه نشده می باشد ، در حالی که مثال دوم مربوط به یک وب سایت بهینه شده است.

SEO سئو ( بهینه سازی موتور جستجو ) فرایند ایجاد یک صفحه وبسایت برای دسترسی راحت تر کاربر ساخته میشود . سئو seo به شما کمک میکند ، مشتریان کسب وکار خود را از میان هزاران کمپین دیگر پیدا کنید SEO یک بخش جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. سئو اساسا مربوط به یک حرکت کلی برای هدایت مشتریان به کسب و کار شما از طریق سیستم عامل های آنلاین است. برای این هدف باید رتبه سایت شما در بالاترین نتیجه صفحه سرچ باشد که به اصطلاح به آن (SERP (search engine result page می گویند.

کمی به این موضوع فکر کنید ، تقریبا 14 میلیارد جستجو در هر ماه انجام می شود. ظهور اقتصاد جهانی تقریبا باعث می شود هر کسب و کار در فضای آنلاین حضورداشته باشد. فقط تصور کنید کسری از آن 14 میلیارد جستجو برای کسب و کار شما اتفاق بیفتد. برای دستیابی به این معیار، وب سایت شما باید در SERP بالاترین رتبه را داشته باشد و باید در بازاریابی رسانه های اجتماعی social media به خوبی کار کنید و فعالیت PPC (pay per click) (پرداخت به ازای هر کلیک) به همراه سایر کارهای بازاریابی دیجیتال بسیار به شما کمک می کند.

برای هر کسب و کار ، تبلیغ بسیار ضروری است. هنگامی که کسب و کار آنلاین می شود، تبلیغات برای بهتر و بیشتر کردن ترافیک سایت استفاده میشود . سئو یک فرصت بزرگ برای استفاده از تبلیغات رایگان به شما می دهد. .SEO مناسب، یک صفحه وبسایت را در صفحه اول SERP ایجاد می کند و بطور معمول مردم معمولا دو صفحه اول SERP ( صفحه نتایج جستوی گوگل ) را بررسی میکنند. تقریبا 74 درصد از مصرف کنندگان از نوار جستجو مثل گوگل استفاده می کنند تا اطلاعات کسب و کارهای محلی ( کسب و کار مورد نظرشان) را پیدا کنند. بازاریابی آنلاین مانند PPC، بازاریابی رسانه های اجتماعی ، برنامه بازاریابی ایمیل ، SEO ، ROI (Return on Investment) سئو ، نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی را نسبتا خوب فراهم می کند. به طور روزانه، تقریبا 80-90٪ مشتریان قبل از خرید هر محصول، آنرا به صورت آنلاین بررسی می کنند.