طراحی بسته بندی آبمیوه های Jooze توسط شخصی به نام Yunyeen Yong انجام گرفته است که در استرالیا فعالیت دارد. این طراحی بسته های آبمیوه با طعم های مختلف را با قالبی یکسان و شکلی متمایز نشان می دهد که با توجه به طعمشان کاملا قابل درک و جذاب هستند مخصوصا برای کودکان که هدف اولیه آن هستند و پیام اصلی برند را مبنی بر تغذیه سالم از سنین پایین بیان می کند.

روند طراحی بسته بندی

Jooze یک شرکت ساختگی است که آب میوه تازه تولید می کند، مخصوصا برای مهد کودک ها و دانش آموزان مدارس ابتدایی. شرکتی که معتقد است عادات غذایی سالم و درست باید از سنین اول جوانی شروع شود. شکل بسته بندی از شکل یک میوه برش خورده الهام گرفته شده است و طرح حروف نوشته ای که روی پاکت استفاده شده، احساس لذت، هویت و مشخصه ای را که برای بچه ها و کودکان نوپا جذاب است، نشان می دهد. طراحی بسته بندی نیز از رنگ های روشن منحصر به فرد تشکیل شده است که ممکن است بسته به عطر و طعم آبمیوه متفاوت باشد. امید به اینکه جنبه ی تمایز و خلاقیت به کارگرفته شده در طراحی بسته بندی قابل تشخیص باشد و کودکان بتوانند با محصول و برند ارتباط برقرار کنند.

شبیه سازی یک تصویر ساده از میوه ها با هدف تشریح بیشتر طعم ها، اضافه کردن زیبایی شناسی بصری، تأثیرگذاری و برقراری ارتباط با مخاطبان صورت گرفته است. بسته بندی آبمیوه به شکلی غیر متعارف طراحی شده است تا با ماهیت لوگو آمیخته شود و نظر مخاطبان را به خود جلب نماید، به ویژه زمانی که این آبمیوه ها کنار محصولات مشابه در قفسه های سوپر مارکت قرار می گیرد. 

مدت زمان طراحی

دو هفته و نیم زمان برده تا طراح ایده ی این طرح را شکل دهد و تنها یک هفته و نیم مانده به پایان مدت قرارداد، ایده ی آن نهایی شده است، البته تنها برای بسته بندی یک نوع آبمیوه. و پس از آن همه چیز در جای خود قرار گرفته و مرحله طراحی بسته بندی ها به سرانجام رسیده است. طراح با انتشار طرح بسته بندی خود در سایت های معتبر مرتبط، سعی کرده تا نظر مخاطبان را به آن جلب نماید و مطرح می کند که این پروژه از طرح های مورد علاقه ی خودش می باشد.