طراحی لوگو و آیکون های Menulog توسط Studio – RE تهیه شده و تبلیغات این پروژه را آژانس M&C Saatchi انجام داده است.

علت شکل گیری پروژه

هنگامی که Menulog در سال 2006 تأسیس شد، اولین سرویس تحویل مواد غذایی در استرالیا بود. تا سال 2015 تعداد رقبای آن در سر تا سر استرالیا به بیش از 70،000 رستوران رسیده بود. بنا براین، با ورود رقبای جدید به این عرصه و تکنولوژی های در حال رشد، شکل کاری در این زمینه به طور چشمگیری تغییر کرد و Menulog شروع به فرسایش کرد و یک روند نزولی را می پیمود. در همین وضعیت از استودیو Re دعوت شد تا برند را برای رو به رو شدن با آینده دیجیتالی، بازنگری کند و این پروژه در سال 2016 شروع شد.

روند انجام گیری طراحی لوگو

تیم طراحی برای به دست آوردن یک لوگوی برند به روز، کلاه سرآشپز Menulog را به یک آیکون ساده تر تبدیل نمود و در این روند از حرف M استفاده کرد و در طراحی آیکون کلاه سرآشپز، آن را ترکیب نمود تا لوگو همواره نام برند را همراه داشته باشد. این طراحی با ظرافت تمام و کاملا قاعده مند انجام گرفته و اصول هندسی با استفاده از دایره ها به دقت رعایت شده است. به همین خاطر نتیجه ی کار تمیز و زیبا شکل گرفته است.

پس از طراحی لوگو ی برند، مجموعه ای از آیکون های مورد نیاز برای هدایت افراد در زمان استفاده از فرایند سفارش ایجاد شد. بر اساس هندسه آرم، این آیکون ها به اندازه ای برابر، عملکردها و شخصیت ها را ارائه می دهند که از نکات حائز اهمیت در این سیستم است.

انتخاب رنگ لوگو

نشان سبز رنگ Menulog برای طراحی جدید به وجود آمد که نه تنها آیکون را برجسته تر می کند، بلکه باعث تغییر در اندیشه های کاربر می شود. آیکون Menulog با هدف روزمره سازی استفاده مردم از برنامه، آپدیت شد و تصمیم داشت استفاده از آن را به صورت معمول در ذهن ها جا بیندازد. بنابراین به طور طبیعی رنگ سبز در نظر گرفته شد تا لوگو در کنار  آیکون برنامه هایی که ما هر روز برای کارهای شخصی از آن ها استفاده می کنیم از جمله – Phone، Messages، WhatsApp قرار گیرد و ذهنیت مشابهی بوجود آورد.