طراحی لوگو اصول و قواعد زیادی دارد که بارها در خصوص آن صحبت کرده ایم و مقالات زیادی در این زمینه می توانید در سایت ما پیدا کنید. این بار می خواهیم در خصوص اشتباهاتی صحبت کنیم که خیلی وقت ها درطراحی لوگو ها با آن برخورد می کنیم.

1-از نام کامل و قانونی شرکت در لوگو استفاده نکنید

در طراحی لوگو نیازی نیست نام کامل و یا پسوندهایی از قبیل مسئولیت محدود یا سهامی خاص را در آن جا دهیم. فراموش نکنید که هرچه نام شرکت بلند تر باشد شما لوگو پیچیده و تایپگرافی سخت تری خواهید داشت که این امر با اصول طراحی نشان تجاری مقایرت دارد.

2- جزئیات کامل از قبیل کدپستی یا شماره ثبت را در طراحی لوگ استفاده نکنید.

لوگو قرار نیست همه چیز را به مخاطب بگوید چرا که مخاطب  زمان بسیاری کوتاهی فرصت دارد تا لوگو شما را ببیند پس از قرار دادن هر نوع جزئیاتی که آنرا پیچیده کند پرهیز کنید.

3- از شعارهای بلند تبلیغاتی در لوگو خود استفاده نکنید

شاید بارها دیده باشید که زیر لوگوها شعارهای طولانی نوشته شده است که اصلا قابل خواندن نیست. این اشتباه را حتی برندهای معروف نیز انجام می دهند. چنانچه شعار تبلیغاتی شما بلند است آنرا در هویت بصری خود استفاده نکنید .

4- لوگو خود را مشابه لوگوهای معروف طراحی نکنید

سعی کنید درطراحی لوگو خود خلاقیت داشته باشید و از طراحی لوگوهای معروف کپی نکنید. این کار می تواند برای شما پیگرد قانونی داشته باشد از سوی دیگر کپی کردن لوگو شرکت های دیگر جا پای آنها گذاشتن نمی باشد بلکه فقط ضعیف بودن و بی هدف بودن یک سازمان و یا یک برند را می رساند.

5- از نشان ها و سمبل های اشتباه و نا مربوط استفاده نکنید.

در زمان طراحی نشان و علامت خیلی دقت کنید و از روی این موضوع ساده عبور نکنید چرا که خیلی وقت ها اشتباه انتخاب کردن نشان می تواند پیام غلطی به مخاطب منتقل کند. همچنین به هر صورتی تلاش نکنید که نشان شما کارهایی که شما می خواهید در شرکت یا برند خود انجام دهید نشان دهد.