معرفی طراح لوگو و برندینگ

طراحی لوگو و برندینگ شرکت مهندسی Strata توسط همکاری دو شخص به نام های Vitaly Stepanenko و Anton Akhmatov انجام گرفته است. Vitaly Stepanenko از کشور ازبکستان و Anton Akhmatov از کشور روسیه با هم فعالیت می کنند. Anton از سال 2008 یک استودیوی طراحی گرافیک به نام خودش یعنی Akhmatov`s Studio راه اندازی کرده است و Vitaly هم در این پروژه به عنوان مدیر طراحی مشارکت داشته است. این پروژه در ماه اکتبر سال 2014 منتشر شده است.

ایده طراحی

طراحی درست باید طبق اصولی انجام گیرد و ایده ای منطقی و خلاقانه پشت آن باشد. با به کارگیری این موارد می توان طرحی خاص و کاربردی و در عین حال زیبا ارائه کرد و رضایت مخاطب را جلب نمود. در این پروژه موارد فوق کاملا رعایت شده و به عنوان نمونه ای کامل می توانیم آن را الگو قرار بدهیم.

همان طور که اشاره شد Strata یک شرکت مهندسی است. بنابراین در ابتدا برای طراحی لوگو ی شرکت، به دنبال موضوعی بودند که سمبل و نمادی از مهندسی باشد و البته ساده و قابل درک برای مخاطبان. به همین منظور پرگار را انتخاب کردند و با ترکیب شکل گرافیکی آن با حرف اول نام برند یعنی S طرحی زیبا و کامل ارائه نمودند. چگونگی ترکیب اشکال و حروف به صورت گرافیکی و نحوه ی شکل گیری لوگو، به خوبی در تصاویر قابل مشاهده هستند. این ها همان بخش ایده و خلاقیت طرح می باشد.

و اما نکته ی دیگری که در این طراحی بسیار حائز اهمیت است، همان قواعد و اصول است که نمی توان تاثیر آن را از دیدگاه زیبایی شناسی هم نادیده گرفت. همان طور که در تصاویر هم نشان داده شده، در زمان ترکیب اشکال از اصول و تناسبات هندسی استفاده شده است و هیچ خطی بی دلیل و خارج از اصول هندسی در نظر گرفته شده، قرار نگرفته است.  البته هندسه ی دایره ای هم بنا به انتخاب پرگار و برای تاکید به ایدهی طرح، در نظر گرفته شده است.