طراحی لوگو 25 برند سرشناس دنیا و تغییرات آنها از ابتدا تا به امروز

طراحی لوگو نقش مهمی در رشد و ترویج شرکت ایفا می کند. امروزه مردم به طور فزاینده ای در خصوص محصول یا خدماتی که نیاز دارند اطلاعات کسب می کنند. علاوه بر کیفیت، مشتریان به برخی از جنبه های دیگر مانند مسئولیت اجتماعی، سازگاری با محیط زیست و هویت نام تجاری توجه می کنند. در طول سالها، یک نام تجاری معمولا از بیش از یک نشان (لوگو) استفاده می کند. در کنار یکدیگر قراردادن این لوگوها، یک سابقه بصری از تاریخ شرکت ایجاد کرده و منعکس کننده سنت ها، ارزش ها و مزایای رقابتی آن است.

اگر لوگو معروفی را تصور کنید، متوجه خواهید شد که در ذهن شما باعث ارتباطات خاصی می شود. به عنوان مثال، “قلب طلایی” در آرم مک دونالد، چیزبرگرهای خوش مزه مک دونالد را به یاد شما می آورد و یا هنگامی که به لوگو BMW نگاه می کنید، ذهن شما تصویری از یک ماشین شیک را ایجاد می کند که بر موقعیت اجتماعی بالای مالکش تأکید دارد. در واقع طراحی لوگو ، تصویر ذهنی شما را در خصوص یک برند و محصولات آن به وجود می آورد.

در ادامه در خصوص طراحی لوگو 25 برند سرشناس دنیا صحبت خواهیم کرد و تغییرات آنها را در طول تاریخ فعالیت این برندها بررسی می کنیم.

طراحی لوگو نایک

طراحی آرم نایک توسط کارولین دیویدسون انجام شده است که دیویدسون، با الهام از الهه یونانی نایک، می خواست سرعت و جنبش ناگسستنی این برند را از این طریق به تصویر بکشد. شاید جالب باشد بدانید که دیویدسون فقط 35 دلار بابت طراحی لوگو نایک دریافت کرده است.

لوگو ورزشی نایک

طراحی لوگو کوکاکولا

جالب است بدانید که طراحی آرم کوکا کولا نمادین توسط یک حسابدار معمولی به نام فرانک میسون رابیسون ایجاد شده است. در تصویر زیر تغییرات این لوگو را در طول تاریخ فعالیت خود می بینیم.

طراحی لوگو نوشابه

طراحی لوگو فورد

فورد موتور توسط هنری فورد افسانه ای تاسیس شده است که در ابتدا لوگو فورد به صورت گرد بود که جزئیات زیادی در طراحی آن وجود داشت تا اینکه در سال 1927، با راه اندازی یک مدل جدید فورد به نام مدل A، تصمیم گرفته شد تا هویت بصری سازمان تغییرکند.

در حال حاضر لوگو فورد با یک بیضی آبی رنگ نمایش داده می شود که در وسط آن کلمه فورد با سبک خاصی خودنمایی می کند.

طراحی لوگو خودرو

طراحی لوگو اپل

اولین طراحی آرم اپل توسط رونالد وین، یکی از بنیانگذاران اپل انجام شد. ایده طراحی لوگو برگرفته از کشف انقلابی نیوتون از جاذبه زمین بود. به دلیل پیچیدگی زیاد طرح اولیه لوگو در سال های بعدی سیب معروف اپل طراحی شد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که چرا بروی سیب اپل جای گازی وجود دارد. در واقع علت آن خیلی مسخره است چرا که می خواستند طرح سیب لوگو اپل با گیلاس اشتباه گرفته نشود!!!

طراحی لوگو ساده

طراحی لوگو پپسی

Caleb Bradham کاشف پپسی هیچ وقت باور نمی کرد لوگو او انقدر در طول زمام معروف شود که در نهایت در قرن بیستم به یکی از شناخته ترین نشان های تجاری جهان تبدیل شود. همین طور که در تصاویر زیر می بینید پپسی در سال های فعالیت خود بارها لوگو خود را تغییر داده است.

لوگو نوشیدنی پپسی

طراحی لوگو مرسدس بنز

طراحی لوگو مرسدس بنز در دوره فعالیت آن تغییرات زیادی کرده است تا امروز به آن ستاره معروف تبدیل شده است. در تصویر زیر تغییرات لوگو مرسدس بنز را ببیند.

لوگو خودرو بنز

طراحی لوگو مک دونالد

لوگو مک دونالد بارها در طول فعالیت این برند تغییر کرده است و به نظر می رسد که مسیر تغییر هویت بصری این سازمان بیشتر به سمت ساده نگری بوده است. در ادامه می توانید تغییرات لوگو این برند را ببیند.

لوگو فست فود مک دونالد

طراحی لوگو لیوایز

طراحی آرم برند لیواز که در تولید شلوارهای جین بسیار سرشناس است بسیار ساده انجام شده است و به نظر می رسد که در طول تاریخ تغییرات چندانی هم نداشته است.

بررسی طراحی لوگو برندهای مختلف و تغییرات آنها در سال های فعالیت برند می تواند تعبیری از رفتار این برندها در بازار و یا حتی نحوه پایه گذاری این نام های سرشناس باشد.

لوگو لباس لیوایز

طراحی لوگو برگر کینگ

برگر کینگ دومین برند فست فودهای زنجیره ای دنیا بعد از مک دونالد است که در ابتدا در طراحی لوگو آن یک کارکتر بامزه پادشاه بود که نوشابه بزرگی را در دست داشت ولی طولی نکشید که برگر کینک این کارکتر را از لوگو خود حذف کرد و سعی کرد تا  لوگو خود را  با طراحی هوشمندانه، ساده و ماندگار کند.

 

طراحی لوگو فست فود

طراحی لوگو گوگل

طراحی لوگو برند گوگل اولین بار توسط سرگی برین در سال 1997 انجام شد. این لوگو در ابتدا یک علامت تعجب در طراحی خود همانند لوگو یاهو داشت که پس از مدتی از لوگو گوگل حذف شد. لوگو فعلی گوگل با طراحی تخت و ساده خود بسیار امروزی و مورد توجه است.

لوگو گوگل

طراحی لوگو برادران وارنر

این لوگو معروف که همه ما بارها در ابتدای فیلم های سینمایی دیده ایم به نظر می رسد در طول تاریخ تغییرات چندانی نداشته است و با گذشت سال ها از طراحی آن هنوز قدیمی نشده است.

 

لوگو برادران وارنر

طراحی لوگو ای بی ام

لوگو ای بی ام اولین بار در سال 1924 طراحی شد IBM مخفف کلمه International Business Machines می باشد.

لوگو کامپیوتر ای بی ام

طراحی لوگو ناسا

لوگو سازمان فضایی امریکا ناسا توسط رئیس جمهور وقت امریکا آیزنهاور تایید شده است و از ابتدا تا به امروز تا جایی که ما می دانیم تغییری نداشته است.

لوگو ناسا

طراحی لوگو ماکروسافت

اولین بار لوگو ماکروسافت در سال 1975 طراحی شد. این لوگو بارها در طول تاریخ تغییر کرد که تا امروز که شما آنر در یک فرم بسیار ساده و مدرن می بینید.

 

لوگو ماکروسافت

 

طراحی لوگو آدیداس

آدولف داسلر مردی خلاق و مبتکر بود که تصمیم گرفت که سه خط صاف را در لوگو کفش های خود یعنی آدیداس قرار دهد که با رقبا خود فرق داشته باشد.

آدیداس مدت ها به لوگو اصلی خود که در سال 1971 طراحی شد وفادار ماند و هنوز هم این لوگو در یکی از معروف ترین لاین های آدیداس به نام آدیداس اورجینال استفاده می شود.

طراحی لوگو ورزشی

طراحی لوگو استارباکس

لوگو استارباکس الهام گرفته از یک حکاکی چوبی متعلق با قرن 14 میلادی می باشد که یک پری دریایی با 2 دم را نشان میدهد. این لوگو اولین بار در سال 1971 توسط تری هاکلر طراحی شد.

 

لوگو قهوه استارباکس

 

طراحی لوگو فولکس واگن

داستان فولکس واگن از زمانی آغاز شد که شرکت پورشه یک مسابقه برای طراح ماشین خود به نام فوکس واگن برگزار کرد که این مسابقه را طراح خودرو فرانتس ریمسایسس برنده شد.لوگو فولکس واگن برگرفته از حروف اختصاری این نام تجاری می باشد. که در ادامه تغییرات آن را در طول تاریخ می بینیم.

لوگو فولکس

طراحی لوگو کارت اعتباری ویزا

لوگو کارت اعتباری ویزا در همان سال تاسیس این شرکت یعنی در سال 1967 طراحی شد که تغییراتی در طول زمان فعالیت این شرکت داشته است که می توانید آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

لوگو کارت اعتباری ویزا

 

طراحی لوگو روغن موتور شل

طراحی این لوگو الهام گرفته از نام تجاری این برند یعنی صدف دریایی است که برای اولین بار در سال 1900 به صورت سیاه و سفید طراحی شد. در طول تاریخ این لوگو بارها تغییر کرده است تا به لوگو امروز شل تبدیل شود.

لوگو روغن موتور شل

طراحی لوگو برند اسباب بازی لگو

کمپانی اسباب بازی سازی لگو در طراحی آرم خود فقط از نام تجاری شرکت استفاده کرده است که در نهایت سادگی بسیار زیبا و ماندگار است. جالب است که طراحی لوگو برند لگو از ابتدا تا به حال تغییر چندانی نداشته است.

 

لوگو اسباب بازی لگو

 

طراحی لوگو اچ پی

لوگو اچ پی در سال 1939 طراحی شد و تا سال 2011 بدون هیچ گونه  تغییر مورد استفاده قرار گرفت . در سال 2011 صحبت هایی در خصوص ساده تر کردن لوگو اچ پی اتفاق افتاد تا اینکه در سال 2016 لوگو زیر به عنوان لوگو جدید اچ پی معرفی شد.

 

لوگو لپ تاپ اچ پی

 

طراحی لوگو برند لباس گپ

لوگو برندگپ الگو بسیار خوبی از طراحی ساده و خلاقانه می باشد در طول سال های فعالیت مشتریان این برند عاشق این علامت بوده اند و یکبار هم که شرکت گپ طرح لوگو خود را کمی تغییر داده بود به درخواست مشتریان دوباره از طرح قدیمی خود استفاده کرد.

 

طراحی لوگو لباس

 

طراحی لوگو کنون

شاید فقط طرفداران سخت افزار کانن می دانند که لوگوی اصلی کانن، کوانن، الهه رحمت و احترام بودایی ها را نشان می دهد. در طول تاریخ این لوگو نیز تغییرات زیادی داشته است که در تصویر زیر می توانید آنرا ببنیند.

طراحی لوگو پرینتر

طراحی لوگو بی ام و

این لوگو در سال 1917 طراحی شده است که دو رنگ آبی و سفید بکار رفته در این آرم الهام گرفته از پرچم ایالت بایرن (باواریا) می باشد. همچنین برند BMW تغییرات اندکی داشنه است که می توانید آنرا ببینید.

طراحی لوگو خودروسازی

طراحی لوگو آئودی

در سال 1910 وقتی آئودی کار خود را به عنوان یک شرکت خودرو سازی آغاز کرد از یک لوگو که نام AUDI در آن گنجانده شده بود تا سال 1932 استفاده کرد. در سال 1932 بدلیل بحران های اقتصادی و در راستای کنترل هزینه ها آئودی با سه شرکت خودرو سازی دیگر شریک شد که درنتیجه لوگو جدید آن با چهار دایره که به هم متصل هستند بوجود آمد.

 

طراحی لوگو ماشین