طراحی پوستر همراه با تایپوگرافی منحصر به فرد را می توان در آثار هنرمند بزرگ ایرانی، رضا عابدینی مشاهده کرد.او متولد آبان ماه 1346 است و در زمینه ی پوستر و تایپوگرافی بسیار فعال بوده.عابدینی فارغ التحصیل رشته ی طراحی گرافیک از هنرستان پسرانه ی هنرهای تجسمی و لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران بوده است و تا کنون چندین جایزه ی ملی به دست آورده.همجنین عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بوده و همینطور انجمن بین المللی.

استودیوی طراحی 29letters در کشور لبنان است و آنها به طور حرفه ای بر روی تایپوگرافی بسیار متمرکز هستند و آرتیست های بسیاری را از سرتاسر دنیا در استودیو دارند که به ایده های جدید برای طراحی فونت به خصوص فونت های شرقی می پردازند.آنها همچنین برای swatch ،google، فرودگاه ابوظبی ، موزه ی هنرهای معاصر اسلامی ، روزنامه ی مصری امروز، سفارت امارات متحده در آمریکا و مرکزخرید ابن بطوطه  فونت های بسیاری را طراحی کرده اند.و به تازگی طراحی پوستر بر اساس فونت های خود را به رضا عابدینی پیشنهاد کرده اند.این پوسترها اولین بار در کنفرانس Nuqat Design 2014 به نمایش در آمد.

رضا عابدینی در آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ پس از چند سال دوری از وطن با نمایشگاه «طراحیخط» در گالری آب/انبار باز هم حضوری قابل توجه داشت. طراحیخط، مجموعۀ هشتاد و نه اثر از رضا عابدینی است که در مرز بین خط(نوشتار) و طراحی قرار دارد و از دلبستگی طولانی و عمیق او به این هر دو خبر می‌دهد.او سعی دارد با تکیه بر تایپوگرافی و حروف فارسی به فرمالیست برسد.عابدینی در حال حاضر به همراه همسر و دو فرزندش در هلند سکونت دارد و به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

جوایز و نمایشگاه ها:

-پوستر فیلم، تهران۱۳۷۲،۷۳،۷۵

-نمایشگاه های گروهی در قزوین، هنگ کنگ، کره، ورشو،  پاریس، ژاپن، چین، اوکراین، اسن، امونت، Echirolles ،Toyama،Trnava،Brnoبیروت،  آمستردام،  دوبی، دوهه، استانبول، کلرادو.

-جایزه دوم، پانزدهمین فستیوال پوستر شامونت، فرانسه،۱۳۸۲

-جایزه اصلی پرنس کلاوس، هلند۱۳۸۵