طراحی پوستر در مکتب فرانسه ویژگی منحصر به فردی ندارد چرا که بسیاری از هنرمندان و استادان برجسته هنرهای تجسمی از کشورهای روسیه، هلند و ایتالیا به پاریس مهاجرت کردند و نتیجه ی حاصله از طراحی پوسترهای آنان، پوسترهایی دارای ترکیبی  از ویژگی های بصری سبک های پوسترسازی کشورهای مطرح اروپایی مثل سوییس، آلمان و غیره است. اگرچه این کشور خاستگاه و مکان شکل گیری هنر طراحی پوستر است و افرادی چون ساوینیاک، لوترک،کاساندر و شره  هنرمندان بزرگ فرانسوی بودند که هنوز هم به مثابه ی الگو در نظر گرفته میشوند.

ویژگی پوستر در مکتب  فرانسه

با برگزاری نمایشگاه ویول گرافیست در سال 1992 در سن پترزبورگ چشم انداز جدیدی از طراحان پوستر معاصر فرانسه به چشم خورد و به منظور تجدید پیوند با کشورهایی بود که تنها ارتباط اندک با فرهنگ و هنر فرانسه داشتند.فرانسه فرهنگ و تمدن بسیار غنی دارد که مهم ترین تاثیر آن بر روی پوسترهای مدرن با استفاده از تصویرسازی است.سرچشمه ی مهم هنر گرافیک معاصر را می توان در دهه ی 60 بررسی کرد که هنرمند به طراحی یک پوستر به چشم تبلیغات نگاه نمیکند بلکه برای او بیشتر جنبه ی هنری دارد.بسیاری از هنرمندان برای یادگیری فن پوستر به لهستان سفر کردند و بعد از اتمام تحصیلات به فرانسه بازگشتند پس آنها نمی توانستند همان سبک را در فرانسه پیاده کنند و باید آن را در کشور خود تغییر می دادند.

طراحی گرافیک فرانسه از جهاتی هم بیانگر یک جریان اکسپرسیونیستی بود که متشکل از عکاسی، فوتومونتاژ، تایپوگرافی ، نقاشی،طراحی و سبک به خصوص مکتب فرانسه بود.همه ی هنرمندان به لهستان نرفتند بسیاری از آنها در فرانسه ماندند و به مدرسه ی ملی هنرهای تزییتی و هنرهای زیبای پاریس رفتند و در طراحی پوستر این کشور بسیار اثر گذار بودند.