طراحی پوستر در کشور لهستان در طی جنگ جهانی برای فیلم بسیار رایج بود.و همینطور صاحب سبک خاصی در طراحی بود. در این آثار می توان تاثیر هنر بومی آن کشور را دید.تادیوس گرونووسکی در یکی از پوسترهای تبلیغاتی خود برای ماده ی شوینده ی رادیون ، گربه ای را نشان داد که در تشت لباس شویی پریده و سفید شده و این پوستر برنده ی جایزه ی هنرهای تزیینی پاریس شد.طراحی های پوستر لهستان شامل طراحی حروف ،نقاشی و تصویر سازی و در بیان بسیار صریح بودند و سبک طبیعت گرایی ساده داشتند و گاهی اوقات در آن المان های غیر واقع گرایانه دیده می شد.افرادی همچون یان لینکا، ووجک زامزنیک و رومن سیزلویچ تحت حمایت بنگاه WAG بودند.باانتشار مجله‌ی پراجکت ،آثار آنها قسمتی از فرهنگ مشوق و وسیله‌ای برای آموزش هنر شد.

در سال 1968 اولین موزه پوستر جهان در ورشو گشوده شد.دو سال قبل از آن ،لهستان اولین دو سالانه‌ی پوستر بین المللی را برگزار کرده بود که در طی سالهای بعد معتبرترین رخداد از این دست در جهان بود.آغاز کار این مکتب به اواخر دهه‌ی 1950 باز می‌گردد ،زمانی که پس از سال‌ها سلطه رئالیسم سوسیالیستی –بر هنر ،حیات هنری در لهستان ناگهان بسیار هیجان ا نگیز شد .گرچه موفقیت معمولا پدران زیادی دارد اما در این مورد می‌توانیم با صراحت تنها به یک نفر نقاش ،طراح و هنرمند گرافیست ،هنریک توماشوفسکی اشاره کنیم.