طراحی پوستر پیشگیری از بیماری آنفولانزا توسط شرکت تبلیغاتی Superhumans برای یک شرکت ایتالیایی که در زمینه آموزش و فرهنگ سازی فعال می باشد طراحی گردید.

در این پوستر تبلیغاتی طراح سعی به تصویر کشیدن این پیام دارد که اگر از واکنس آنفولانز استفاده شود دیگر نیازی به ترس از سرما وجود ندارد و کودکان می توانند به راحتی در فصل سرد مشغول بازی و سرگرمی های روزانه خود باشند.

در ادامه  کمی در خصوص طراحی پوسترهای تبلغاتی صحبت خواهیم کرد که می تواند برای علاقمندان به هنر طراحی گرافیک جذاب و خواندی باشد.

پوستر چیست ؟

پوستر در حقیقت تلقیقی از هنر و علم بازاریابی می باشد که طراحان گرافیست با در نظر گرفتن اصول طراحی و همچنین به تصویر کشیدن پیام های تبلیغاتی اقدام به خلق این آثار می نمایند.

طراحی پوستر و المانهای تشکیل دهنده آن

به طور کلی در طراحی گرافیک ما سه المان اصلی داریم که در طراحی پوستر نیز از همین المان ها استفاده می شود

  • رنگ
  • فونت
  • فرم

رنگ ها :

در طراحی پوستر بهتر است به مفاهیم رنگ ها توجه کنیم. انتخاب صحیح رنگ ها می تواند در اثرگذاری پوستر نقش به سزایی داشته باشد.

فرم ها :

فرم ها در واقع نماد ها و اشکال استفاده شده در پوستر می باشند که بهتر است به جای عکس های آماده از هنر تصویرسازی استفاده شود.

فونت ها :

فونت باید با دقت انتخاب شود تا با هدف و پیام پوستر سازگار باشد.

به طور کلی در صورت که در طراحی گرافیک پوستر از اصول بنیادی بالا استفاده شود نتیجه مطلوب تر خواهد بود. برای طراحی پوستر هیچ قاعده و قانون حتمی وجود ندارد. البته  طراحان گرافیک از محدود شدن فراری هستند و مایل اند آثار خلق شده برگرفته از ایده ها و خلاقیت آنها باشد که می بایست بین این دو موضوع همیشه تعادلی منطقی برقرار شود.

ابعاد استاندارد پوسترهای تبلیغاتی

۳۵ در۵۰ سانتی متر
۵۰ در۷۰ سانتی متر
۷۰ در۱۰۰ سانتی متر