معرفی پروژه

طراحی کارت ویزیت آهنگ ساز ی به نام Pierre Desmarais بسیار خلاقانه و در عین حال با بودجه ای بسیار مناسب انجام گرفته است. Pierre Desmarais اهل شهر مونترال در استان کبک کانادا می باشد و در همان جا فعالیت خود را در زمینه ی موسیقی و آهنگسازی ادامه می دهد. طراحی کارت ویزیت توسط یک آژانس طراحی به نام Agent Illustrateur ارائه شده است.

ایده طراحی کارت ویزیت

ایده ی اصلی طراحی برگرفته از یک نماد نماد موسیقی است که خطوط به صورت نموداری بالا و پایین می روند و درجه ی مشخصه های لازم را در موزیک نمایش می دهند. در این کارت ویزیت هم با تعیین کانسپت کلی، طرح مورد نظر به صورت خاکستری براق بر روی هر دو طرف کاغذ ابریشمی، همراه با لمینیت و با تکنیک خاصی چاپ شده است که به زیبایی مفهوم مورد نظر را در ذهن مخاطب روشن می نماید. سایر موارد از جمله نام آهنگ ساز، اطلاعات تماس و راه های دسترسی به صفحات مجازی او هم با انتخاب فونت و سایز مناسب بر روی کارت ویزیت قرار گرفته اند.

اما نکته ی اصلی طرح و خلاقیت هوشمندانه ای که طراح کارت به کار برده است، برشی است که در قسمت بالای آن انجام شده و تمرکز بیننده را به سمت کانسپت اصلی هدایت می کند. با همین حرکت ساده و مبتکرانه جلوه ی کارت چندین برابر شده و نظر هر مخاطبی را به خود جلب می کند. البته هوشمندی طراح آن جایی است که با صرف یک بودجه ی بسیار اندک و به کار گیری یک ایده ی منحصر به فرد چنین تأثیری در مخاطب ایجاد کرده است.

معرفی طراح

آژانس Agent Illustrateur واقع در مونترال کانادا در حوزه ی طراحی گرافیک مانند طراحی هویت بصری برند، طراحی مجلات، طراحی جلد آلبوم ها و طراحی لوگو و غیره به صورت کاملا حرفه ای فعالیت دارد و در این پروژه هم به زیبایی مهارت و توانایی خود را نشان داده است.