موشن گرافیک راهنما برای طبیعت گردان توسط خانمی به نام Carmel Gatchalian طراحی و ساخته شده است. Carmel در دانشگاه لوئیزیانا، دانشکده هنرهای بصری در رشته طراحی تحصیل کرده است. سرپرست پروژه هم Daniel Oeffinger می باشد.

این موشن گرافیک با هدف آموزش و فرهنگ سازی و به سفارش جامعه طبیعت گردان آمریکا تهیه شده است. یکی از کاربرد های اصلی موشن گرافیک، تیزرهای آموزشی است زیرا جذابیت زیادی برای مخاطب دارد و در این زمینه می تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. همچنین موشن گرافیک موضوع مورد نظر را راحت تر نشان می دهد و برای همه قابل درک است. در این پروژه هم، تصاویر جالب و طنز گونه ای استفاده شده که جذابیت موشن گرافیک را بیشترکرده است.

تحلیل موشن گرافیک

هدف این موشن گرافیک علاوه بر راهنمایی مخاطبان، دعوت کردن مردم به طبیعت گردی است که ابتدای ویدئو مطرح شده است.  پس از دعوت کنندگی، پنج مرحله ساده برای انجام این فعالیت معرفی و توضیح داده شده است که با رعایت آن ها می توانید طبیعت گرد شوید و علاوه بر حفظ امنیتتان، از این فعالیت لذت ببرید.

این مراحل با پوشیدن لباس مناسب آغاز می شود. مرحله بعدی همراه داشتن وسایل اساسی است که تعدادی از آن ها معرفی شده. مرحله سوم انتخاب و شناخت مسیر درست است و توصیه می کند از گذر مسیرهای خطرناک اجتناب کنید. در مرحله بعدی احترام به محیط زیست را مطرح می نماید و بیان می کند که زباله های خود را در محیط رها نکنید. هم چنین با تصاویر کمدی عوارض عدم رعایت این نکته را نمایش می دهد. در مرحله آخر هم مثبت اندیشی و حفظ خونسردی را از مهم ترین نکات برای جان سالم به در بردن در شرایط خطر مطرح می کند. پایان این موشن گرافیک هم با نمایشی کمدی از مرحله آخر اتمام می یابد.

مسئله قابل توجه در این موشن گرافیک عدم استفاده از صدای شخص است و تنها از یک موزیک متن استفاده شده است که در افزایش جذابیت آن تآثیر گذاشته است. این موزیک هم به نام  A Quirk at Work اثری از John Altman می باشد.