نکات مهم طراحی سایت در سال 2018

طراحی سایت اولین پیشنهاد برای رونق و اعتبار بخشیدن به هر کسب و کاری است. بهترین شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی اولین راهکاری که به هر استارتاپ تازه کار ارائه می دهد ، دیحیتال مارکتینگ است که نیاز اولیه آن داشتن یک وب سایت با طراحی و محتوای مناسب است. شما با سرچ هر کلمه ای در گوگل وقتی روی نتایج صفحه اول کلیک کنید هیچ وب سایتی را با طراحی قدیمی و نامناسب نمی بینید چراکه گوگل در الگوریتم های جدیدش سایت های با طراحی نامناسب را از رتبه بندی های برتر حذف کرده است. گوگل می داند که مردم محتوای به روز و با کیفیت می خواهند که به آسانی در وبسایت ها به آن دسترسی پیدا کنند.

بنابراین برای راضی نگهداشتن مردم و موتورهای جستجو باید ظاهر وب سایتتان استاندارد و زیبا باشد. دنی دوناوان مدیر Dsquared Media بیش از دو دهه است که به طراحی سایت مشغول است و تجربیات بسیار زیادی در این زمینه دارد. او به ما نکاتی درباره استانداردهای طراحی سایت در سال 2018 می گوید.

استفاده از ناوبری آسان و جذاب 

اولین چیزی که توجه مخاطبین را پس از ورود به سایت جلب می کند،طراحی آن است. سپس فرد به دنبال مطلب مورد نظر و جستجو در میان محتوای سایت شماست. ناوبری این امکان را به مخاطب می دهد که به آسانی به مطالب سایت دسترسی داشته باشد و بتواند با رابط کاربری آن به خوبی ارتباط برقرار کند. خواندن محتوا در قالب سایت باید برای افرادی که به سایت شما می آیند لذت بخش باشد.

شلوغی سایت انقدرها هم بد نیست

از این به قبل کلیه طراحان سایت و متخصصین سئو روی ساده بودن سایت و عدم استفاده از عکس ها و محتوای گوناگون و زیاد تاکید داشتند.اما امروزه تجربه نشان داده که شلوغ بودن سایت و ارائه عکس ها و بنرها و محتوای گوناگون می تواند حس کنجکاوی مخاطبین را برانگیزد تا به جستجو و کاوش در سایت شما انگیزه بیشتری نشان دهند.

استفاده از ویدئو

قرار دادن ویدئو در سایت می تواند مدت زمان ماندگاری افراد در سایتتان را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش دهد، مشاهده ویدئو به مراتب راحت تر از خواندن مقاله های طولانی است و اگر ویدئوهای جذابی در سایتتان قرار دهید مطمئنا توجه مخاطبین را جلب می کنید.

رسپانسیو بودن برای موبایل

این روزها استفاده از گوشی های هوشمند یکی از کارهای روزمره مردم شده است، افرادی که به طور مکرر با موبایل خود به وبگردی مشغول هستند درصد زیادی از بازدید کنندگان سایت ها را تشکیل می دهند و بنابراین ارائه یک رابط کاربردی موبایل مناسب می تواند نتیجه خوبی برای سایتتان داشته باشد. از منظر دیگر، گوگل برای امتیاز دهی به سایت ها توجه زیادی به رابط کاربری و رسپانسیو بودن آن در موبایل دارد.

بهبود سئو

با رشد آمار استفاده مردم از اینترنت، تعداد وب سایت ها هم روز به روز در حال افزایش است و رقابت نسبت به گذشته سخت تر شده که نیاز به استفاده از سئوی عالی را بیش از گذشته به یکی از بنیادی ترین نیازهای یک وب سایت تبدیل می کند. طراحی سایت یک بخش دیجیتال مارکتینگ است و برای ادامه حیات و موفقیت یک سایت باید نکات مربوط به سئو در آن رعایت شود.