نکات مهم و کاربردی درباره عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی شامل عکاسی از محصولات، فضای شرکت ها و کارگاه ها و کارمندان یک مجموعه و . . .می شود. عکس های تبلیغاتی باید توجه مخاطبین را به خود جلب کنند بنابراین عکاس ها روی جذابیت عکس ها کارهای زیادی انجام می دهند. در ادامه به شما چند تکنیک عکاسی تبلیغاتی را آموزش می دهیم.

1- نوردهی

شما باید بتوانید از نور موجود در محیط های صنعتی برای تنظیم نوردهی عکاسی استفاده کنید که مهم ترین نکته در عکاسی صنعتی می باشد. این موضوع مهم است، چون محیط صنعتی اکثر اوقات کنتراست متفاوتی ایجاد می‌کند، این نور از حسگر تصویر دیجیتال یا فیلم تجاوز می‌کند.

2- مشاهده با دقت محیط قبل از عکاسی

از مدیر مجموعه بخواهید تا مجموعه را کاملا به شما نمایش دهد، باید سوژه های جذاب را شناسایی کنید و دقت کنید که دستگاه ها و محیط کاملا مرتب و تمیز باشند. حتما با دوربین خود چند عکس آزمایشی از محیط بگیرید. در هنگام عکاسی از کارمندان و پرسنل بخواهید لباس های فرم مرتب بر تن کنند و ایمنی را در محیط کاملا رعایت کنند و دستکش و کلاه ایمنی را حتما داشته باشند.

3- وسایل عکاسی

در عکاسی صنعتی حتما باید سه پایه داشته باشید، گاهی اوقات نیاز به استفاده از فلاش های بزرگ تر چتری نیز احساس می شود.

4- عکاسی از محیط

برای ایجاد تصویر هنری از سرعت شاتر پایین برای سوژه های متحرک استفاده کنید. برای از بین بردن سایه ها نیز از ریفلکتورها (بازتابنده) استفاده کنید.

5- تنظیم نوردهی و کنتراست

نور موجود در محیط های صنعتی معمولا کار عکاسی را دشوار می کنند، سطوح صاف و براق و همچنین ماشین آلات فلزی نور را بازتاب می دهند، بنابراین از کنتراست بالا استفاده کنید. برای عکاسی از محیط بیرون و نماهای ساختمانی نیز از نور محیط بهره بگیرید و بهترین زمان برای این نوع عکاسی غروب است. دیافراگم خود را در این موارد باید بین f8 تا f11 تنظیم کنید.

استفاده از تکنیک های حرفه ای می تواند بهترین عکس ها را در عکاسی صنعتی ایجاد کند و نتایج بسیار عالی را به همراه خواهد داشت.