کمپین تبلیغاتی “خوراکی ها را بگیرید” برای برند MC Donald`s طراحی و اجرایی شده است. آژانس تبلیغاتی DDB Stockholm برای طراحی این کمپین مک دونالد، برنده جایزه طلا در London International Awards (جوایز بین المللی لندن) در سال 2010 شده است. این کمپین به صورت بازی (Game) طراحی شده است و به خاطر این ایده ی جذاب و ایجاد مشارکت مردم در طرح، مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند.

کمپین تبلیغاتی جالب “خوراکی ها را بگیرید” بر روی بیلبورد ها، مردم را به سمت نزدیک ترین رستوران مک دونالد می کشاند. از آیتم های داخل منو در میان دیگر خوراکی ها، وسایل فوتبال و جانداران مختلف استفاده شده که همگی در یک صفحه نمایش دور هم پرواز می کنند. رهگذران هم دعوت شده اند که با دوربین تلفن همراه خود از آیتم منو ی مک دونالد عکس بگیرند و آن را به نزدیک ترین رستوران برده، نشان دهند و یکی از آن آیتم را به رایگان دریافت کنند.

همچنین یک محدودیت زمانی برای آن در نظر گرفته شد تا نتوانند عکس را برای دوستان خود بفرستند و از یک عکس چند بار استفاده کنند. در واقع یک کمپین هوشمندانه طراحی شد که به همه ی زوایای آن با دقت تمام فکر شده بود و جایی برای سو استفاده وجود ندارد.

برای جذب عموم مردم و امکان مشارکت اکثریت در کمپین تبلیغاتی باید ابزاری ساده در نظر گرفته می شد که اغلب مردم آن را همراه داشته باشند تا دغدغه ای برای مشارکت در طرح باقی نماند. چه ابزاری بهتر از تلفن همراه می شد استفاده کرد که امروزه پر کاربردترین وسیله برای هر شخص است و در همه جا و همه زمان همراه مردم می باشد. تقریبا همه ی موبایل ها هم دوربین دارند در نتیجه هیچ بهانه و مشکلی برای مشارکت در پروژه باقی نمی ماند.

نتیجه حاصله از کمپین تبلیغاتی

اما هدف اصلی کمپین تبلیغاتی، جلب توجه مردم به برند، کشاندن آن ها به رستوران و افزایش در آمد است که دو گزینه ی نخست به خوبی عملی شده است. برای افزایش در آمد هم نشان داده شد که اکثر افرادی که وارد رستوران می شوند، تنها جایزه خود را دریافت نمی کنند و در کنار آن سفارشات دیگری هم دارند. در نتیجه به افزایش در آمد انجامیده است.