شرکت لِگو طراح قطعات اسباب بازی پلاستیکی است. واژه LEGOبرگرفته از کلمه leg godtبه معنی خوب بازی کردن است.این قطعات که بصورت آجره های رنگارنگ و کوچک تهیه می‌شود، با اتصال به هم قابلیت ساخت اشکال گوناگون را دارند.

علامت انحصاری LEGOدر اختیار شرکت اسباب‌بازی‌سازی لگو در شهر«بی لوند» دانمارک می‌باشد. این شرکت سازنده نوعی قطعات پلاستیکی می‌باشد که در تهیه آنها از بهترین و جذابترین رنگها استفاده شده‌است. نخستین بار به وسیله نجار دانمارکی به نام «اوله کیرک کریستیانس» در سال 1932 آجره‌های لگو به شکل امروزی طراحی شد.

شرکت لگو، در هر ثانیه، ۱۱۴۰ قطعه می سازد؛ و به طور سالانه، ۳۶ میلیارد قطعه درست می کند . شرکت لگو اکنون به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین شرکتهای تولید کننده اسباب بازی فکری در دنیا فعالیت دارد که تنوع محصولات چه از نظر ظاهر و گروه های مختلف  چه از نظر مقاطع سنی از جمله نکات قابل توجه در شرکت لگو می باشد.
مهمترین نکته در هنگام بازی با لگو، رشد خلاقیت و درگیری فکری فرد میباشد که در هر رده سنی این نکته اتفاق می افتد، اکنون یکسری از هنرمندان بزرگ دست به خلق آثار هنری بزرگ با قطعات لگو زده اند.

-در فوریه سال 2015 شرکت لگو توسط موسسه Brand Finance به عنوان «قدرتمندترین برند جهان» نامگذاری شد. پیشتر، این عنوان متعلق به کارخانه فراری بود.

-شعار اصلی این شرکت «بهترین هیچ وقت مناسب‌ترین نیست» است

-در ماه می 2013 بزرگترین مدل ساخته شده با قطعات لگو در نیویورک به نمایش گذاشته شد. در این مدل از پنج میلیون قطعه لگو استفاده شده بود که یک ماکت شبیه سازی شده از X-wind (جنگنده ستاره‌ای در سری جنگ ستارگان) در مقیاس 1:1 بود. رکوردهای بعدی مربوط به یک برج 34 متری و یک ریل قطار 4 کیلومتری است.

-بزرگترین بازار لگو در جهان به آلمان تعلق دارد. در واقع اسباب بازی اول در این کشور لگو است. بازار بزرگ بعدی این شرکت آمریکا است.