برند مون بلان یک برند لوکس آلمانی است که در زمینه طراحی و ساخت نوشت افزار، ساعت، جواهرات، کالای چرمی، عطر و… فعالیت دارد.

در سال 1906 یک بانکدار هامبورگی به نام آلفرد نیهیمس و یک مهندس برلینی به نام اوگست آبراستاین به همراه یک فروشنده لوازم التحریر به نام کلاوس یوهانس ووس که بعدها به آنها پیوست شرکتی (کمپانی) ثبت نمودند. سازندگان این برند بر این باور بودند که افراد به هنگام رشد اقتصادی نیازمند این هستند که ان را به دیگران نشان دهند.خودنویس (که به خودی خود لوکس بودن را تداعی می‌کند) می‌توانست گزینه خوبی باشد.شرکت به عنوان تولید کننده قلم (خودنویس) های با کیفیت، سطح بالا و شاهکار شناخته میشد ولی به مرور زمان تولیدات دیگر از جمله ساعت، عینک، جواهرات، کالاهای چرمی و حتی عطر نیز به چرخه محصولات تولیدی این شرکت افزوده شد.

مون بلان  در ۱۷ کشور دنیا نیز شعبه دارد. آنها در سالیان گذشته محصولات با کیفیت خود نظیر ساعت های لی لکل و کیف و کفش های چرمی را با دست تولید می کردند.

به تازگی آژانس اختصاصی این برند یعنی سکلز اند فرندزدر هامبورگ، آنها را به ساخت یک انیمیشن با تکنیک استاپ موشن تشویق کرد تا کریسمس امسال را به مردم تبریک بگوید. سکلز اند فرندزدر نیز برای ساخت و به انجام رساندن این پروژه با استودیو دیگری بنام سالن آلپاین واقع در کشور پرتغال دست به همکاری مشترکی زدند که نتیجه آن ساخت انیمیشن کوتاه Magic of Craft بود. در این پروژه تقریبا ۲۰ هنرمند و در مدت زمان ۶ ماه کار کرده اند.