طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین اقدامات در ایجاد هویت بصری و برند سازی آنلاین و آفلاین است. در واقع این لوگو شماست که در ذهن کاربر می ماند  و هر بار نامی از برند شما به گوش مشتریان برسد، لوگو نخستین المان بصری است که به خاطر آن‌ها می‌آید.

طراحی لوگو حرفه‌ای یک علم است و هر کسی نمی‌تواند آن را به صورت تخصصی انجام دهد. در زیر نکاتی در طراحی لوگو حرفه‌ای که باید هر تازه‌کاری بداند،آمده است.

طراحی لوگو

طراحی لوگو با رعایت کردن اصول حرفه ای

1.  آن را کاملا ساده و قابل فهم طراحی کنید.

هر چه لوگو ساده‌تر باشد به ذهن‌سپردن آن راحت‌تر خواهد بود. همانند نمونه‌سازی اولیه که گفته می‌شود هرچه ساده‌تر طراحی کنید، کاربران راحت‌تر می‌توانند استفاده کنند، در طراحی لوگو حرفه‌ای هم باید به این امر کاملا دقت کنید.

2. مفهوم کسب وکار را برساند

طراحی لوگو حرفه‌ای، یعنی طرحی که در نگاه اول مفهوم یا نام برند را کاملا به کاربران القا کند. در طراحی لوگو، شما باید تلاش کنید که مفهوم کسب و کار خود را در دل آن بگنجانید. البته بعضی مواقع چنین امکانی وجود ندارد مثلا سامسونگ که لوگو آن یک نوشته است اما برعکس، لوگو توییتر یک کبوتر است که به راحتی مفهوم سایت خود را به کاربران القا می‌کند. ولی اگر دقت کنید هردو به صورت کاملا حرفه‌ای و ساده طراحی شده‌اند.

3. تغییرناپذیر و ماندگار

تغییر لوگو نیازمند بررسی دقیق کارشناسی است. برای همین است که شرکت‌های بزرگ مانند ال جی، سامسونگ و غیره که قدیمی هستند، هیچ وقت لوگو خود را تغییر نداده‌اند. البته ممکن است تغییراتی را در رنگ آن‌ها ایجاد کرده باشند اما ماهیت اصلی هیچ تفاوتی نکرده است. برای همین در طراحی لوگو حرفه‌ای باید به این مورد تغییر‌ناپذیر بودن لوگو دقت کنید. هرگونه تغییر در لوگو ممکن است هزینه جبران‌ناپذیری را به هویت آن برند وارد کند.

4. خلاقانه و مهیج باشد

طراحی برابر با تولید نیست. طراحی نیازمند خلاقیت است. برای این کار بهتر است قبل از اقدام به طراحی لوگو حرف‌ ای، اصول و روش آن را مطالعه کنید. در واقع مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، داشتن خلاقیت است. متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از ایده لوگوهای سایت‌ها، کپی‌برداری است.

از چه نرم افزارهایی برای طراحی لوگو استفاده می شود ؟

تسلط‌داشتن به موارد بالا، حتی به افرادی که تسلط کافی به فتوشاپ ندارند، کمک بزرگی به طراحی لوگو خواهد کرد.

طراحی لوگو حرفه‌ای در حالت کلی شامل شناخت کسب و کار، طراحی، تفکر، تحقیق، کشیدن طرح، بررسی و اصلاح است. کشیدن طرح فقط یک بخش کوچک از پروژه طراحی لوگوست. بیش‌ از همه، درک و شناخت کسب وکار و کاربران است که به طراح کمک می‌کند. ابزارهایی که برای طراحی مورد نیاز است و هر طراحی می‌تواند با تسلط نسبی بر آن، یک لوگو را خلق کند شامل Photoshop, CorelDraw, Adobe Illustrator است.