دیجیتال مارکتینگ امروز بی شک یکی از قدرتمندترین ابزار بازاریابی می باشد که در ادامه روش های موثر آن را باهم بررسی می کنیم

روش های موثر دیجیتال مارکتینگ

۱- بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو یا همان بهینه سازی وب سایت یکی از مهم ترین انواع روش های دیجیتال مارکتینگ است که ارتباط بسیار نزدیکی با بازاریابی محتوا دارد.

SEO به معنی بهینه سازی مناسب محتوا سایت است که به وب سایت ها کمک می کند تا در موتور های جستجو نظیر گوگل توسط مشتریان بالقوه شناسایی شوند.

موتور های جستجو با توجه به کلید واژه های مورد استفاده در عبارات جستجو شده و سرعت لود شدن سایت، تصمیم می گیرند که جایگاه شما در صفحه نتایج جستجو کجا قرار بگیرد.

بنابراین، سئو و طراحی سایت از مهمترین ارکان دیجیتال مارکتینگ است.

۲- بازاریابی موتور های جستجو (SEM)

در مقابل SEO که  بدون هزینه و بر مبنای بهینه سازی محتوای سایت صورت می گیرد؛ SEM قرار دارد و از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ بوده که به صورت پرداختی است.

به عنوان مثال در سیستم موتور جستجو گوگلتبلیغاتی که تحت عنوان Adwords شناخته می شوند در دسته تبلیغات SEM قرار می گیرند.

۳- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی از پیش تعیین شده برای ایجاد محتوای جذاب، پیوسته، مرتبط و با ارزش افزوده است تا توجه مخاطبان هدف را به سمت یک کسب و کار جذب کرده و در نهایت با ایجاد حس اعتماد منجر به فروش می شود.

Content Marketing و یا بازاریابی محتوا یکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ است که استفاد هوشمندانه از این روش در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ بوده است؛ و روند رو به رشد این استفاده از این روش گواه موثر بودن آن است.

۴- ایمیل مارکتینگ

به عنوان موثرترین انواع روش های دیجیتال مارکتینگ که یک کسب و کار با استفاده از آن می تواند به جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود بپردازد، ایمیل مارکتینگ است!

بالغ بر ۵۴ درصد افراد، تمایل به کسب و کارهایی دارند که به آن ها ایمیل می زنند و حدود ۷۱ درصد از این افراد مدعی هستند که اسم شرکت‌هایی که برای آن‌ها به صورت مستمر ایمیل می فرستند، در هنگام خرید کردن به صورت ناخودآگاه در ذهن‌شان یاد آوری می‌شود.

این اعداد به خوبی نشان دهنده اهمیت ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی است.

مساله حائز اهمیت در انجام یک ایمیل مارکتینگ درست، داشتن لیست ایمیلی مناسب و مخصوص خودتان است.

فرآیند ایمیل مارکتینگ چیزی فراتر از خریدن یک لیست ایمیلی و بمباران کردن صندوق دریافت ایمیل های موجود با پیغام های بدون استراتژی فکر شده است.

در واقع برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق و رسیدن به این اعداد و ارقام، لازم است تا لیست ایمیلی خودتان را، از مشتریان بالقوه کسب و کار خودتان بسازید.

هرگز فراموش نکنید که ایمیل مارکتینگ به عنوان پر بازده ترین روش در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی ، دارای نکات و ظرافت‌هایی است که لازم به رعایت هستند.

۵- افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) و یا بازاریابی معرف یکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ محبوب برای بلاگر ها و صاحبان وب سایت‌های پر ترافیک است تا با معرفی محصولات و خدمات دیگران به کسب درآمد بپردازند.

در این روش بر خلاف روش بازاریابی کلیکی که به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می شود. وب سایت فقط در ازای معرفی محصول به کاربران خود هزینه دریافت می کند.

افیلیت مارکتینگ می تواند به صورت یک مقاله یا نقد و بررسی برای معرفی یک کسب کار انجام پذیرد؛ و وب سایت مبدا به ازای هر خرید و یا ثبت نام در سایت مقصد پورسانت دریافت می کند.

۶- تبلیغات کلیکی (CPC / PPC)

در این روش، بنا بر قرارداد هر کسب و کار در ازای هر کلیک بر روی لینک یا بنری که منتهی به وب سایتش می شود، مبلغ مشخصی به سایت لینک دهنده پرداخت می کند.

تبلیغات کلیکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ که سیستم تبلیغاتی موتور جستجو گوگل (SEM) نیز از آن استفاده می کند.

تعداد کاربرانی که با کلیک بر روی لینک مورد نظر وارد وب سایت شما شده اند با کمک نرم افزار و یا افزونه های مختلف مانند گوگل آنالیتیکس و وب مستر قابل اندازه گیری هستند.