موشن گرافیک بازیافت قطعات الکترونیکی برای کمپانی Renas تهیه شده است که در کشور نروژ فعالیت دارد. این موشن گرافیک با هدف تبلیغات و آگاه سازی مردم انجام گرفته است. Renas جمع آوری سرمایه، بهبود رفتار اجتماعی، بازیافت و دفع زیست محیطی را وظیفه هر شخص می داند. آن ها همچنین تولید کنندگان ضایعات باتری ها و بسته بندی های یا کیفیت بالا را به همکاری دعوت می نمایند.

Renas سعی دارد مخاطبان را به برگرداندن سرمایه و پول از طریق بازیافت تشویق کند و به همین منظور یک مکانیسم کاملا شفاف قیمت گذاری به کار برده است. هزینه های جمع آوری شده فقط هزینه های واقعی جمع آوری و حمل زباله را پوشش می دهد. علاوه بر این، مواد و ضایعات قابل جمع آوری این کمپانی اگر با سایر زباله ها یکی شوند، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده و پس از مدت زمان اندکی آن را نابود می کنند.

اهداف موشن گرافیک

Renas هدف خود را به صورت کلی دو مورد بیان می کند: 1-حفظ سرمایه و محیط زیست و 2-بازیافت و تولید مواد خام اولیه. در این موشن گرافیک هم تلاش کرده تا نشان دهد چگونه به طور موثر دارو های سمی را از بین می برد و طلا، آلومینیوم و مس را بازیافت می کند تا دوباره مواد خام اولیه را از آن ها تولید نماید. بدین ترتیب اهمیت فعالیت های این کمپانی برای حفظ محیط زیست و استفاده مجدد از ضایعات خطرناک غیر قابل انکار است و در دنیای امروزی با دغدغه های جدید آن، قابل تقدیر و ستایش است.

انتشار این موشن گرافیک به منظور آگاه سازی مردم و رشد فکری جامعه در زمینه جمع آوری و بازیافت صورت گرفته و در عین حال جنبه ی تبلیغات برای کمپانی Renas دارد تا زمینه آشنایی و برقراری ارتباط با افراد و شرکت های مورد نظر از جمله کارخانه ها و تولیدکنندگان شود. ساخت موشن گرافیک هم به خاطر قابلیت استفاده از تصاویر و رنگ های هیجان انگیز و امکان صداگذاری، انتخاب صحیحی برای دستیابی به هدف می باشد و مخاطبان را به راحتی جذب می نماید.