ویدئوهای تبلیغاتی بهترین روش برای دیده شدن

استفاده از ویدئوها این روزها در دنیای تبلیغات بسیار پرکاربرد شده است، ویدئوهای تبلیغاتی که می توانند ذهن مردم را کاملا به خود معطوف کنند و این بهترین راه بازاریابی است. حس خوبی خواهید داشت وقتی می بینید که ویدئویی که با زحمت تهیه کرده اید بین مردم در حال دست به دست شدن است.

داستان جالب

زمانیکه اولین محتوای ویدئویی ام را تولید کردم و انتظار داشتم خیلی سریع ویروسی شده و بین همه مردم به اشتراک گذاشته شود. اما ناامید شدم. فکر می کردم ایده های خارق العاده ای دارم که همه از دیدن آن لذت می برند، اما هیچ کس علاقه ای به ویدئوی من نشان نداد.

اشتباه کجاست؟

ای کاش زودتر متوجه می شدم. مشکل عدم دیده شدن محتوای ویدئویی مشکلی است که بسیاری از بازاریاب ها درگیر آن هستند. برای همین تصمیم گرفتم بزرگ ترین عواملی که باعث عدم توجه مخاطبان به محتوای ویدئویی می شود را بشناسم. فیلم هایتان خیلی طولانی هستند. به نظر می رسد دیگر همه مردم از بازه توجه کوتاه مدتشان باخبر باشند، اما باز هم جالب است که بگوییم براساس پژوهش های صورت گرفته،

بازه توجه انسان به هشت ثانیه کاهش یافته است!

علاوه بر این، بیش از دوسوم مخاطبان دوست دارند به تماشای ویدئوهای زیر شصت ثانیه بپردازند.

به طور خلاصه: فیلم های کوتاه بسازید. هیچ وقت فراموش نمی کنم که برایان هالیگان مدیرعامل سایت HubSpot درباره این موضوع چه نقطه نظری داشت. او بر این عقیده بود که «شما دارید ذهن و فکر مردم را قرض می گیرید. وقتی می خواهید چیزی از کسی قرض کنید، باید به زمان او احترام بگذارید و هر وقت که زمان و ذهنشان را بازخواستند، آن را بهشان بازگردانید.»

معمولا ما خودمان به ذهن و فکرمان نیاز داریم. بنابراین زمانیکه می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، به یادداشته باشید که دارید ذهن مخاطب را برای مدتی کوتاه قرض می گیرد. البته این به معنای ساخت ویدئوهای هشت ثانیه ای نیست! مگر در هشت ثانیه چقدر اطلاعات می توان به مخاطب منتقل نمود؟ اما در هنگام تولید ویدئو مطمئن شوید که چند ثانیه اول به خوبی مخاطب را درگیر خود می کند. به این شکل می توانید فکر و ذهن مخاطب را تا پایان ویدئو از آن خود کنید.

انتخاب صحیح مخاطب

من از دیدن ویدئو های بامزه حیوانات لذت می برم. شما هم احتمالا از دیدنشان کیف می کنید. احتمالا همه همین طور هستند. اما آخر این ویدئوها چه ارتباطی با برند شما دارند؟!زمانیکه می خواهید محتوای ویدئویی تولید کنید، باید از خودتان بپرسید که «این ویدئو چه ارتباطی با برند من دارد؟» حتی اگر می خواهید شیرین کاری های یک حیوان بامزه را در ویدئوتان بگنجانید، قبل از آن مطمئن شوید که این کار ارتباطی به کسب و کار شما دارد و برای مخاطب بی معنا نیست.

زمانیکه قصد دارید استراتژی ای برای بازاریابی ویدئویی تان پیاده سازی کنید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که بدانید مخاطب شما می خواهد چه چیزی ببیند. به جز محتوای سرگرم کننده چه چیزی برای او مفید خواهد است؟ چه چیزی توجه او را جلب کرده، او را خوشحال می کند یا پاسخی برای پرسش های ذهنی اش فراهم می کند؟

استفاده از پلتفرم اشتباه

زمانیکه مردم به «محتوای ویدئویی» فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد یوتیوب است. و البته این تصور درستی است. هرچه باشد، یک سوم از تمام کاربران اینترنت از یوتیوب استفاده می کنند. اما یوتیوب تنها پلتفرمی نیست که برای دیدن محتوای ویدئویی به کار می رود. از طرفی تنها جایی نیست که می توانید مخاطبان خوبی در آن پیدا کنید. در نظر داشته باشید که 45 درصد از مردم، روزی یک ساعت از وقتشان را به تماشای فیلم های فیس بوک یا یوتیوب اختصاص می دهند. پس سعی کنید بهترین پلتفرم را برای ویدئوهایتان  انتخاب نمایید. شاید این روزها اینستاگرام بهترین گزینه ای باشد که می توانید مخاطبان عام خود را در آنجا بیابید. البته توجه داشته باشید که فیلم هایتان در اینستاگرام باید حداکثر 1 دقیقه باشند.

تیتر ویدئو اشتباه

شاید نام واژه «کلیک بیت/ طعمه کلیک» را شنیده باشید. این اصطلاح به معنای استفاده از تیترهای جذاب گول زننده مخاطب و مجبور کردن او به کلیک کردن روی محتوایی است که شاید اصلا برایش سودمند نباشد. این یکی از بدترین کارها در تبلیغات است. چراکه اگر تعدادی از مخاطبان پست شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کنند، نه تنها آن پست از سوی پلتفرم مربوطه پاک می شود، بلکه امکان دارد برای مدتی دسترسی شما به حساب کاربریتان محدود شود.

در انتها این که مراقب باشید ویدئوی شما نباید برای دیگران آزار دهنده باشد. برای لایک گرفتن مسائل اخلاقی را زیر پا نگذارید و خود را درگیر عواقب قانونی آن نکنید. به یاد داشته باشید که یکی از اهداف اصلی تولید محتوا این است که برندتان را بعنوان یک برند سودمند و ماندگار در ذهن مخاطبان جا بیندازید.