ویدئو تبلیغاتی اپلیکیشن Waze و معرفی خدمات ویژه آن، با نام «Waze نجات دهنده زندگی»، در ماه فوریه سال 2018 منتشر شده است. ایده پردازی، نمایشنامه نویسی و ادیت این ویدئو توسط Orel Bitan انجام گرفته است و بخش پشتیبانی پروژه توسط Tal Schweiger, Shiran Jerochim اداره شده است.
Waze یک اپلیکیشن یا برنامه است که توسط کشور اسرائیل ارائه شده و خدماتی جهت مسیریابی و یافتن کم ترافیک ترین راه در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این اطلاعات مفید دیگری از جمله محل قرار گرفتن پلیس، دوربین های راهنمایی و رانندگی و بسیاری اتفاقات دیگر که در مسیر جلو تر از راننده اتفاق می افتد، را هشدار می دهد. همین ویژگی موجب محبوبیت و فراگیر شدن این اپلیکیشن در میان مردم دنیا شد.
اما نکته ای که این ویدئو بازگو می کند این است که از این پس علاوه بر اطلاعات جلوتر از خود، اطلاعاتی در مورد موارد پشت سرتان هم دریافت کنید.

پیام ویدئو تبلیغاتی

در این ویدئو ی تبلیغاتی ابتدا مشکل را مطرح می کند و در واقع به بیان مسئله می پردازد. با پخش تصاویر واقعی و صداهای ضبط شده، اهمیت موضوع را شرح می دهد و سپس نحوه ی کمک رسانی و خدماتی که برای بهبود شرایط ارائه می دهد را عنوان می کند.
مسئله در این جا، جان آدمیزاد است و مشکلاتی که در مواقع ضروری برای دسترسی آمبولانس به افراد و یا بیمارستان ها وجود دارد. پیامی که همیشه به گوش ما خورده این است: «در موارد ضروری، هر ثانیه می تواند تفاوت ایجاد کند، بین زندگی و مرگ». اما زمانی که انسان برای زنده ماندن دست و پا می زند، آمبولانس یرای یافتن مسیرش در کشمکش است.
آیا می دانید هزاران نفر به خاطر تأخیر آمبولانس جان خود را از دست داده اند و 20 درصد از بیماران در آمبولانس به خاطر ترافیک جان باخته اند و هیچ وقت به مقصد نرسیدند.

 اما این اپلیکیشن چه کمکی در حل این مشکل به کاربران می کند؟

آمبولانس ها می توانند زمان حرکت با وارد کردن کد و رمز وارد سیستم شوند و اپلیکیشن جایگاه آن ها را روی نقشه نشان می دهد. به این ترتیب زمانی که کاربران در مسیر آمبولانس قرار دارند و آمبولانس در حال نزدیک شدن به آن هاست، از یک فاصله ی مشخص اپلیکیشن به کاربران اخطار می دهد که مسیر را برای آمبولانس باز کنند. بدین ترتیب آمبولانس در ترافیک نمی ماند و می تواند به بهترین نحو خدمت رسانی خود را انجام دهد و تنها به فکر حفظ جان مردم باشد.
حل مسئله ای به این بزرگی و اهمیت به حفظ جان مردم توسط یک اپلیکیشن، بسیار ارزشمند است و اهمیت تکنولوژی و استفاده مفید از آن را یادآور می شود.