مدیریت پیج اینستاگرام امروزه مورد توجه خیلی از اشخاص و صاحبان صنایع قرار گرفته است و همه به دنبال این موضوع هستند که چه از طریق برونسپاری و یا مدیریت شخصی سهم مناسبی از این بازار بزرگ اینترنتی بدست آورند. در ادامه به زبان بسیار ساده ما روش هایی را به شما پیشنهاد خواهیم داد تا بتوانید از این طریق پروفایل اینستاگرام و همچنین پست های خود را ارتقا دهید و در نتیجه بیشتر دیده شوید.

۱- اولین قدم از پروفایل شما، آیدی یا همان یوزرنیم کسب‌وکار شماست، همان نامی که افراد می‌توانند به وسیله آن شما را تگ کنند یا شما را جستجو کنند. پس اولین قدم در داشتن یک پروفایل بهینه این است که این نام را به درستی انتخاب کنید.

آیدی پروفایل شما باید مرتبط با نام کسب‌وکار شما باشد و نوشتن آن راحت باشد.

۲- دومین گام این است که پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار باید به صورت عمومی باشد یعنی هر فردی حتی بدون دنبال کردن شما بتواند محتوای صفحه شما را مشاهده کند.

برخی به اشتباه یا با هر هدف دیگری صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صورت خصوصی قرار می‌دهند.

۳- سومین نکته در مورد عکس پروفایل اینستاگرام است، عکس پروفایل اینستاگرام شما باید مرتبط با کسب‌وکارتان باشد که معمولا لوگوی کسب‌وکار خواهد بود و در درجه بعدی باید کیفیت لازم را داشته باشد. عکس پروفایل بی کیفیت منظره خوبی را ایجاد نمی‌کند.

۴- چهارمین مسئله مربوط به نام صفحه اینستاگرام شماست، نام همان چیزی است که دقیقا زیر عکس پروفایل شما نوشته می‌شود و امکان فارسی نوشتن آن نیز وجود دارد. افراد با نام صفحه نیز می‌توانند شما را جستجو کنند ولی تگ کردن فقط به وسیله آیدی صفحه امکان پذیر است.

۵- پنجمین نکته مربوط به بیوی پروفایل شما می‌باشد، بیو همان قسمتی است که زیر نام پروفایل شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید توضیحاتی را در مورد کسب‌وکار خود ارایه دهید. در این قسمت تنها ۱۵۰ کارکتر می‌توانید بنویسید، پس سعی کنید در همین ۱۵۰ کارکتر به سوالات ذهنی کاربر که به آنها اشاره شد پاسخ دهید.

۶- ششمین نکته در بهبود پروفایل مربوط به لینک وب‌سایت است، این قسمت تنها جایی است که اینستاگرام اجازه درج لینک را به شما داده است، البته در این قسمت حتما نباید آدرس وب‌سایت قرار گیرد، می‌توانید آدرس تلگرام خود یا هر لینک دیگری را نیز وارد کنید

سعی کنید از این قسمت به نحو احسنت استفاده کنید، برخی آدرس وب‌سایت، برخی آدرس لندینگ پیج کمیپن خود و برخی آدرس تلگرام خود را وارد می‌کنند.

۷- هفتمین نکته مربوط به بهینه سازی پست‌ها است، لطفا از تگ لوکیشین استفاده کنید، وقتی محتوایی در اینستاگرام قرار می‌دهید، می‌توانید با استفاده از تگ لوکیشین موقعیت جغرافیایی این عکس را مشخص کنید.

مثلا عکسی از محیط کسب‌وکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص می‌کنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگارم، پست‌هایی که از تگ لوکیشین استفاده می‌کنند بیشتر از پست‌های دیگر دیده می‌شوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر می‌کنند.

۸- عکس‌های با کیفیت قرار دهید، اینستاگرام پر از عکس است و کاربران روزانه عکس‌های زیادی مشاهده می‌کنند که خیلی از آنها با کیفیت هستند، پس با قرار دادن عکس‌های بی‌کیفیت، برند خود را خدشه دار نکنید.

۹- در محتواهایی که قرار می‌دهید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، اینستاگرام محدودیت ۳۰ هشتگ را گذاشته است ولی به این معنی نیست که حتما ۳۰ هشتگ را وارد کنید، معمولا تعداد ۱۰ یا ۱۱ هشتگ مناسب است، در هشتگ‌ها زیاده روی نکنید و از هشتگ‌های نامرتبط که صرفا پرطرفدار هستند استفاده نکنید.