یک شرکت معروف  گرجستانی سازنده نوشیدنی برای معرفی یک محصول جدید خود که یک نوع نوشیدنی رژیمی و به اصلاح لایت می باشد اقدام به برگزاری یک کمپین جالب بازاریابی به نام ننو پرنده (تخت معلق پرنده) کرد.

این کمپین بازاریابی با هدف تحت تاثیر گذاشتن مردم گرجستان و ترویج دادن پیام آسوده خاطر بودن و راحت گرفتن مسائل در شرایطی برگزاری شد که کشور گرجستان به دلیل شرایط بد اقتصادی و سیاسی دچار بحران های شدید و جوی پر استرس می باشد و معمولا تمامی اخبار گرجستان همراه با امواج منفی و ناراحت کننده است.

موضوع این کمپین به این شکل شروع می شود که یک پهپاد در حال حمل کردن مردی است که داخل یک ننو (تختخواب معلق) دراز کشیده است و درنهایت آرامش در حال لذت بردن از نوشیدنیش می باشد. مردم گرجستانی با دیدن این صحنه کلی هیجان زده و خوشحال می شوند و از این ماجرا فیلم برداری کرده و با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و این سوال را از هم می پرسیدند که آیا مردی که در ننو خوابیده است واقعی است ؟

دستاوردهای  کمپین بازاریابی ننو پرنده

این کمپین موفق توانست در نهایت ۴۰ میلیون بار به صورت جهانی و ۲.۵ میلیون بار فقط در کشور گرجستان دیده شود و  همچنین مشارکت میلیون ها نفر را کسب نماید. پس از چند روز که همه در خصوص این موضوع صحبت می کردند بیلبرد معرفی محصول جدید شرکت سازنده نوشیدنی در سطح شهر دیده شد و همه از اصل ماجرا خبر دار شدند.

در واقع کسی که در ننو خوابینده بود آدمک مصنوعی بود که به صورت کنترل از راه دور توسط متخصین کنترل می شد. این آدمک با دست تکان دادن و با لای و پایین بردن بطری نوشیدنی از فاصله دور به نظر واقعی می رسید و همه را شگفت زده کرده بود.

این کمپین بازاریابی با استفاده هوشمندانه از کلیه ابزار بازاریابی از قبیل شبکه های اجتماعی ٬ رادیو ٬‌تلویزیون و همچنین شرایط خاص اجتماعی مردم گرجستان توانست به موفقیت بی نظیری در این کشور دست یابد. . درباره این کمپین موفق ۱۵۰ سایت معتبر مقالاتی با رویکرد مثبت منتشر کردند.

کمپین مربوطه به سفارش کارخانه نوشیندنی Natakhtari و توسط شرکت تبلیغاتی Leavingstone تولید شده است.