تاثیرگذاری تبلیغات محیطی روی ذهن مخاطبان

تبلیغات محیطی موثر می تواند روی ذهن بسیار از مردم تاثیرگذار باشد، تبلیغات های محیطی خلاقانه توسط کمپانی های بزرگ جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. تبلیغات محیطی، اگر بخواهیم ساده تر و عامرانه تر تعریف اش کنیم می توانیم بگوییم ( تبلیغات بیرونی یا خارج از خانه ) این نوع از تبلیغات قدیمی ترین و پیش کسوت انواع تبلیغات است. این نوع تبلیغات ها انتخابی نیستند، یعنی اینکه افراد جامعه چه بخواهند و چه نخواهند با آن رو به رو خواهند شد، بنرهای بزرگ نصب شده در پل های هوایی، بیلبوردهای بزرگ کنار اتوبان ها، عکس ها و نوشته های درج شده در ایستگاه های اتوبوس و مترو و… همه ما همیشه در خارج از خانه با این تبلیغات ها رو به رو می شویم و قطعا حتی اگر دلمان هم نخواهد آنها را می بینیم و می خوانیم.

و چنانچه این دست از تبلیغات از جذابیت کافی برخوردار باشند به طور حتمی توجه افراد محیط را به خود جلب می کنند و این موفقیت هم بستگی دارد به دو اصل ( طراحی خوب و ایده خوب ). البته این نکته را یاد آور شویم که تبلیغات محیطی علاوه بر جذابیت ها و بردها، می توانند دارای معایب و باخت هایی هم باشند، به همین منظور امروز مفصلاً درباره این نوع از تبلیغات با شما صحبت می کنیم و تمام زوایای تبلیغات محیطی را با هم بررسی می کنیم

بررسی مزیت ها و معایب در تبلیغات محیطی 

خب همانطور که در پاراگراف بالا هم ذکر کردیم، تبلیغات محیطی حسنات زیادی دارد و به سادگی تمام افراد یک جامعه از اقشار گوناگون به طور قطعی با ان رو به رو می شوند و با اگر بدانیم که وجوه مشترک بین افراد جامعه چه چیزهایی است، می توانیم با استفاده از آن در تبلیغات مان موفقیت کسب کنیم. اما در طرف دیگر چنانچه هرچیزی که تبلیغ اش را کردیم گران باشد و یا مناسب اقشار خاص باشد و یا در تهیه آن محدودیت وجود داشته باشد می تواند منجر به شکست تبلیغات ما بشود، بنابراین تبلیغاتی موفق است که مخصوص همه باشد و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

نمونه هایی از تبلیغات های موفق و خلاقانه