استفاده از ویدئو در کمپین های تبلیغاتی موفق

امروزه مردم بسیاری از اوقات خود را صرف دیدن ویدئوهای آنلاین می کنند به طوری که این کار برای برخی بصورت عادت درآمده است. بر اساس تحقیقات شرکت Forrester Research تماشای محتوای ویدئوی یک دقیقه ای ارزشی معادل یک متن 1.8 میلیون کلمه ای دارد که این امر قدرت محتوای ویدئوها را نشان می دهد. ویدئو می تواند در کمترین زمان، بیشترین و اثربخش ترین پیام را منتقل کند. مدیران باید به ویدئوها توجه کنند، عدم توجه به تولید محتوای ویدئویی می تواند باعث از دست دادن تعداد زیادی مشتری شود، حداقل به تعداد نفراتی که به طور روزانه به سایت های اشتراک گذاری ویدئو سر می زنند و مدیران نباید از آنان غافل باشند.

سایت یوتیوب بعنوان بزرگ ترین سایت اشتراک گذاری فیلم 1 میلیارد کاربر ثابت دارد که به هیچ عنوان نمی توان این جمعیت را نادیده گرفت. با استفاده از سایت های اشتراک گذاری فیلم می توان حضوری منحصر به فرد در زمینه تبلیغات و بازاریابی داشت.  64% از مصرف کنندگان معمولا بعد از مشاهده یک ویدئو در رابطه با محصول مورد نظر خودشان اقدام به خرید آن می کنند.

استفاده از ویدئو می تواند منجر به ایجاد وابستگی بین مشتریان و محصولات شرکت شده و در انتها منجر به افزایش احتمال خرید خواهد شد. به خصوص این روش برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار موثر خواهد بود. اما نکته دیگر این که 93% از بازاریاب های آنلاین در حال حاضر از ابزار ویدئو برای بازاریابی و فروش و ارتباطات خود در فضای آنلاین استفاده می‌کنند.در حقیقت میتوان گفت ویدئو قسمت عمده‌ای از استراتژی‌های محتوا و سئو بازاریابی آنان را تشکیل می دهند. در بازار رقابتی امروز که رقیبان از هر راهی برای بازاریابی استفاده می کنند نباید از بازاریابی و تبلیغات ویدئویی چشم پوشی کرد.