بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین روش های گوناگونی دارد که در ادامه با موثرترین آنها آشنا می شویم.

1- بازاریابی شخصی

این نوعی از بازاریابی معمولا توسط صاحبان کسب و کار انجام می شود و شامل مواردی مانند اطلاع دادن به شبکه روابط و دوستانتان، تهیه بیزینس کارت و غیره می شود.

2- بازاریابی مقاله

به معنای نوشتن مقاله و ارسال کردن آن به دایرکتوری های مربوط به مقاله در وب است.  افرادی که به دنبال اطلاعات می گردند می آیند و مقاله ی شما را می خوانند. اگر برای آنها جالب باشد برای کسب اطلاعات بیشتر، از سایت شما بازدید خواهند کرد.

3-بازاریابی چت روم ها و انجمن ها

انجمن یا تالار گفتگو مکانی است که مردم در آنجا گرد هم می آیند و در مورد مسائل خود و استراتژی هایی که برای مشکلاتشان دارند بحث می کنند. تالارهای گفتگوی بسیاری در اینترنت وجود دارد که شما می توانید ملحق شوید و در بحث مشارکت داشته باشید. بخش اعظم انجمن ها امکان یک پیوند بازگشتی به سایت شما را در متن امضای شما فراهم می کنند که در زیر پستی که شما تهیه کردید ظاهر می شود. این بازاریابی هم ترافیک خوبی ایجاد می کند.

4-بازاریابی موتور جستجو

این روش دربرگیرنده ی بهینه سازی موتور جستجو در خصوص طراحی و محتوای سایت شما است. موتور جستجو از الگوریتم خودش برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند و وقتی مردم دنبال چیزی هستند این سایت ها به عنوان موتورهای جستجویی که آنها را رتبه بندی خواهند کرد به نمایش در می آیند. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو روش هایی هستند که شما به کمک آنها تلاش می کنید سایت و محتوایتان را طوری ایجاد کنید تا خوشایند موتورهای جستجو واقع شود. شما یا از سئو کمک می گیرید یا از سرویس های پرداختی استفاده می کنید.

5-تبلیغات کلیکی

این یک سرویس پرداختی است که شما هر زمانی که لینکتان کلیک می شود به شرکت ارائه کننده خدمت، هزینه پرداخت می کنید. این نوع بازاریابی در میان بازاریاب های اینترنت نسبتاً محبوب است. فارغ از گوگل و یاهو سرویس های متعدد دیگری هم با مدل پرداخت به ازای کلیک در دسترس هستند.

6-آگهی نامه

شما می توانید سایت خود را روی وبسایت های طبقه بندی شده موجود در اینترنت مانند USfreeads.com تبلیغ کنید. رایگان و پرداختی آن نیز در دسترس است.

7-فهرست سازی

این مورد اشاره دارد به ایجاد کردن یک پایگاه داده ی متشکل از مشترکین، یعنی کسانی که وقتی در ای زین شما شرکت می کنند یا در مقابل دادن آدرس ایمیلشان به شما امکان دانلود رایگان دارند، به فهرست آن پایگاه داده وارد می شوند. شما می توانید با پیشنهادات و آگهی های خود با این مشترکین در تماس باشید.

8-خریداری لید

چند سرویس پرداختی وجود دارد که به شما اسامی و آدرس های ایمیل افراد یا لیدها را در قبال پرداخت خواهد داد. این روش تولید لید نامیده می شود. این کار توسط آنها از طریق گذاشتن فرم مشارکت شما (فرمی که یک بازدیدکننده به منظور اشتراک پر می کند) روی سایت های بسیار پر بازدید انجام می شود، فرایندی که می تواند روی سایت خودتان هم انجام دهید. در واقع شما به طور عادی به ازای لید، باید پول پرداخت کنید.

9-بازاریابی ویروسی

در اینجا شما کالای سودمندی مانند ای بوک یا نرم افزار ایجاد می کند و به مردم این امکان را می دهید که به صورت رایگان آن را ببینید. این کار به گسترش لینک های سایت شما و برند شدن سایتتان کمک می کند. شما جدا از ای بوک یا نرم افزار می توانید چند ویدئوی خنده دار دار یا ایمیل های بامزه هم ایجاد کنید. در واقع به دنیال تهیه ی هرچیزی باشید که مردم ترجیح می دهند سری بزنند و آن را به اشتراک بگذارند.

10-رپرتاژ آگهی

در اینجا شما یک اطلاعیه ی رسمی برای سایتان می سازید و آن را به یک یا چند سایت درج اعلامیه مانند com سابمیت می کنید. اعلامیه ها برای این انجام می شوند که آگاهی را در میان بازدیدکنندگان وب ایجاد کنند و در کانال ها یا سایت های خبری مختلف در اینترنت به نمایش در می آیند. همچنین پیوندهای ورودی بالایی هم ایجاد می کند. از هر دو نوع رایگان و پرداختی این اطلاعیه ها در دسترس هستند.

11-سرمایه گذاری مشترک

در اینجا دو یا چند بازاریاب گرد هم جمع می شوند و محصول یا خدمتی را به شیوه ای که به نفع تمامی آنها باشد تبلیغ می کنند. سرمایه گذاری های مشترک روش بسیار خوبی برای ساختن کسب وکار شما هستند زیرا در این روش تلاش ها و اقدامات بازاریابی ترکیب می شود و نتایج همیشه بیشتر از تلاش های فردی است.

12-بازاریابی وبلاگ

وبلاگ یک مجله آنلاین است که شما می توانید به صورت روزانه آن را به روز رسانی کنید. در این روش به یک پلتفرم بلاگینگ مانند ورد پرس یا بلاگر و مانند اینها نیاز دارید و می توانید محتوای خود را در سایت آنها منتشر کنید یا میزبان سایت خودتان باشید. وبلاگ ها شدیداً در میان بازاریاب ها محبوب هستند و موتورهای جستجو فوق العاده آنها را دوست دارند. این روش یک ضرورت برای کسب وکار شما محسوب می شود.

13-بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی روش بسیار موثریست. شما می توانید یک ویدئو را روی سایت هایی که اجازه دارید آپلود کنید. مردم تماشا خواهند کرد و سپس از سایت شما بازدید می کنند. این روش به لحاظ نظری به بازاریابی مقاله شباهت دارند اما رسانه مورد استفاده در آنها متفاوت است. یوتیوب، سایت محبوبی است که امکان آپلود ویدئو را به شما می دهد.