تبلیغ خلاقانه شرکت‌ حمل‌ و‌ نقل هوایی فرانسه

برخی اوقات فهمیدن منظور پیام تبلیغات در نگاه اول قابل فهم نیست، در نمای اول تصویری را می بینیم که توجه ما را به خود جلب می کند و باید کمی تامل کنیم تا پیام تبلیغات را متوجه شویم. این نوع تبلیغات به دلیل مشغول کردن ذهن مخاطب باعث ماندگاری در ذهن می شوند. این نوع تبلیغات دو ویژگی مهم دارند، به کار بردن تصویر اولیه جذاب و جلب توجه کننده و داشتن نشانه هایی برای هدایت ذهن مخاطبین به پیام اصلی تبلیغات. در ادامه به یکی از بهترین نمونه های این نوع تبلیغات می پردازیم، تبلیغ شرکت‌ حمل‌ و‌ نقل هوایی فرانسه به نام Paris Aéroport که توسط آژانس تبلیغاتی Human to Human در سال 2017 طراحی و اجرا شد. در این تبلیغ چاپی به مفاهیمی مانند وقت‌شناسی، احترام به زمان مشتریان، نظم و ترتیب اشاره شده است.

مخاطبین در وهله اول کیف و چمدان هایی را می بینند که به خاطر نامرتب بودن بسیار عصبانی و خشمگین هستند! مطمئنا دیدن یک کیف عصبانی توجه هرکسی را جلب می کند. در ادامه نگاه مخاطبین به لوگو Paris Aéroport در گوشه تصویر معطوف می شود که متوجه می شوند این تبلیغ مربوط به شرکت حمل و نقل هوایی است. در نهایت با خواندن پیام کوتاه در پایین آگهی متوجه منظور کلی تبلیغ می شوند و بدین تربیت ارتباط معناداری بین تصویر و پیام تبلیغ برقرار می شود. عصبانی بودن در این پوستر به ساک و چمدان ها نسبت داده شده در حالیکه یک چمدان در فرودگاه و هنگام بازدید بار می تواند وقت بسیاری از افراد را تلف کند و همه از این بابت ناراحت خواهند شد.