جادوی کلمات در تاثیر پیام های تبلیغاتی

پیام های تبلیغاتی باید قدرتمند باشند تا بتوانند روی مخاطبین تاثیر بگذارند. هزینه ای که صرف بازاریابی شده است باید بازدهی داشته باشد وگرنه هیچ فروشی در کار نخواهد بود. کلمات قدرت زیادی دارند و باید به شکل هوشمندانه ای از آن ها در پیام های تبلیغاتی استفاده نمود. افرادی که به طور حرفه ای در زمینه تبلیغات فعالیت دارند ، عبارت های تاثیر گذاری تبلیغاتی زیادی را می نویسند که می تواند به بهترین نحو با مشتری ارتباط برقرار کند.کلمات ممکن است پیام تبلیغاتی را خراب کنند اما با به کارگیری روش های زیر می توانید بهترین پیام را بنویسید.

کلمات کلیدی زیاد به کار نبرید

تحقیقات نشان داده که زمان توجه افراد حدود 8 ثانیه است که در متولدین هزاره سوم این زمان به 5 ثانیه رسیده است! بنابراین مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی شما وقت زیادی از افراد نمی گیرد. کلمه هایی که برای پیام ضروری نیستند با قاطعیت تمام حذف کنید ، پیام طولانی ممکن است باعث بی توجهی مردم شود. مستقیما بروید سر اصل مطلب و متن ساده اما جذاب و گیرا بنویسید. راهکاری که می توانید انجام دهید یک پیام تبلیغاتی بنویسید و سپس با خودکار قرمز روی واژه های اضافی خط بکشید تا خلاصه شود.

به کار بردن لغات تخصصی ممنوع

کلمات سخت و تخصصی که ناملموس هستند جایی در پیام تبلیغاتی نخواهند داشت ، افراد حتی در شرایط پیچیده هم ترجیح می دهند که ساده حرف بزنند و از به کار بردن کلمات سخت خودداری می کنند. این اصلا مهم نیست که شما عاشق کلمات تخصصی هستید، بلکه جامعه هدف شما مهم هستند که باید بتوانند پیام تبلیغاتی را درک کنند.

مخاطبین را به طور مستقیم خطاب کنید

اگر دقت کرده باشید همیشه در آگهی های تبلیغاتی از ضمیر تو ، شما استفاده می شود و به طور مستقیم مخاطبین به صورت دوم شخص خطاب می شوند تا تاثیرگذاری پیام بیشتر شود. قاعده اصلی بازاریابی می گوید: «محصول یا خدمات شما مهم نیستند، بلکه توانایی آنها در برطرف کردن نیازهای مشتریان است که اهمیت دارد.»

از کلمات احساسی استفاده کنید

این مورد مهم ترین بخش یک پیام تبلیغاتی است، تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که احساس خاصی به مشتریان بدهد. پیامی که واکنش احساسی مردم را برانگیزد کامل ترین نوع تبلیغات است ، چون افرادی که به خریدار و مشتری شما تبدیل می شوند به طور مستقیم با احساسشان این کار را انجام داده اند.

از جملات مجهول استفاده نکنید

یک پیام تبلیغاتی باید مشتریان را ترغیب به خرید محصولات یا گرفتن خدمات کند ، این نوع پیام ها باید فراخوانی باشند که به مردم انگیزه کافی برای خرید بدهند. اما در این میان اشتباهات کوچک مانند استفاده از کلمات و لحن مجهول باعث می شود تاثیرات منفی روی نتایج ظاهر شود. اگر می خواهید مردم سریع دست به کار شوند و خرید کنند، باید از جملات معلوم ( نه مجهول ) آن ها را مستقیما مورد خطاب قرار دهید.