دیجیتال مارکتینگ و یا همان بازاریابی آنلاین به زبان ساده، بازاریابی است که از در فضای مجازی و اینترنت انجام می شود. شرکت ها با استفاده از روشهای بازایابی دیجیتالی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو گر، بازاریابی شبکه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکترها، ایمیل و وب سایت ها و … برای ارتباط گرفتن با مشتریان فعلی و آینده خود استفاده می کنند. بازاریابی همیشه به معنای ارتباط گرفتن با گروه مخاطب خود در مکان مناسب و زمان درست می باشد. امروزه دیجیتال مارکتینگ باید اولویت کسب و کار شما باشد.

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از روش های متعدد دیجیتال و راه هایی برای ارتباط با مشتریانی که بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین صرف می کنند، تعریف می شود. طیفی از روش های کسب و کار وجود دارد که زیر چتر “بازاریابی دیجیتال” قرار دارند.

 دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن برای کسب و کارها

دیجیتال مارکتینگ بی تردید امروز یکی از موثرترین و همچنین ارزان ترین روشهای بازاریابی و افزایش فروش می باشد که در ادامه 2 ویژگی متمایز این روش بازاریابی را باهم بررسی می کنیم.

۱.دسترسی به مشتریان ، در مکان مناسب و در زمان مناسب( بازاریابی درونگرا):

اینترنت دروازه ورود شما برای دسترسی به افرادی است که روزی شاید مشتریان شما شوند. با حضور آنلاین، شما دسترسی بیشتری به مخاطبان خود خواهید داشت، تا با حضور آفلاین. اگر این راه را به درستی بروید شما می توانید در برابر افرادی قرار بگیرید که در آینده و زمان مناسب مشتریان شما می شوند.

ارسال ایمیل و گرفتن تماس از روش های قدیمی هستند. این یک حقیقت است که بیشتر مردم در آینده ای نه چندان دور تبلیغات چاپی و بروشور ها را فراموش خواهند کرد، چون با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی زمان زیادی را در اینترنت صرف می کنیم و به طور مداوم از گوشی های هوشمند استفاده می کنیم. انواع تبلیغات موبایل وجود دارد که براساس نوع مخاطب و هدف شما متفاوت است. برای درک بهتر می توانید مقاله بعدی ما که درمورد کسب درآمد و تبلیغات موبایل است را بخوانید.

۲.به دست آوردن نتایج قابل اندازه گیری:

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که به صاحبین کسب و کار این اجازه را می دهد تا نتایج دقیق را در همان زمان ببینند. اگر تا کنون تبلیغ چاپی انجام داده باشید متوجه خواهید شدغیر ممکن است که نتایج بدست آمده را انداره بگیرید. اما از طریق دیجیتال مارکتینگ ROI (نرخ بازگشت سرمایه) در بسیاری از ابعاد، مارکتینگ قابل اندازه گیری می باشد. پنل هایی وجود دارد که به شما در این مسیر کمک می کند مانند گوگل آنالیتیکس که به صورت رایگان داده‌های مهمی در اختیار شما قرار می دهد و بسته به اهداف کسب‌وکارتان، در محاسبه ROI و بهبود وب‌سایت به شما کمک خواهد کرد. همچنین، هرچه اطلاعات بیشتری در مورد رفتار بازدیدکنندگان در وب‌سایت بدست آورید، بهتر می‌توانید وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و استراتژی های بازاریابی را به نفع شرکتتان تغییر دهید.