اینترنت فضای نامحدودی برای دیجیتال مارکتینگ است. راه اندازی یک کسب و کار در فضای مجازی این روزها آسان تر از گذشته شده است. اما نمی توانیم منکر این نکته بشویم که صحبت از یک کسب و کار فعال و موفق اینترنتی خیلی راحت تر از به سرانجام رسانیدن آن است.
با حجم انبوهی از اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی دریافت می کنند چطور باید بهترین روش را برای بازاریابی آنلاین انتخاب کنند؟ در ادامه در خصوص هفت روش کم هزینه دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد.

1- بازار هدف دیجیتال مارکتینگ را مشخص کنید

اگر ندانید که برای کجا قرار است تبلیغ کنید هیچ وقت نمی توانید طرح بازاریابی آنلاین خوب و موفقی تدوین کنید. قبل از این بودجه صرف تبلیغات کنید، نشانه گذاری کنید. احتیاج به صرف هزینه زیاد برای بخش تحقیقات بازار ندارید. اگر می دانید قرار است چه هزینه ای صرف کنید خودتان بهتر مشتریانتان را می شناسید. این سوال را از خودتان بپرسید: کدام کالاها برای کدام مشتریان جذاب تر است؟

آیا جنسیت افراد در خرید این محصول موثر است؟ با چه بازه سنی؟ علایق مشتری چه مواردی هستند؟ و به دنبال چه مواردی هستند؟ زمانی که پاسخ این سوالات را برای خودتان مشخص کردید، رسیدن به چیزی که می خواهید خیلی ساده تر است. اگر بازاریابی را بدون این که تصویر مشخصی از مشتریان داشته باشید، شروع کنید مثل این می ماند که پولتان را هدر بدهید. مثلا فقط به این علت که اینستاگرام شبکه ای رو به رشد است، دلیل نمیشود مشتریان بالقوه شما آنجا حضور داشته باشند.

2- هدف از دیجیتال مارکتینگ را کاملا برای خود شخص کنید

مشخص کنید که از دیجیتال مارکتینگ چه چیزی می خواهید. افزایش سود؟ افزایش فروش؟ برند سازی؟ معرفی به مشتریان؟ خب ممکن است چندین هدف را همزمان پیگیری کنید. اما همه آن ها را اندازه گیری کنید. تا معیار موفقیت شما مشخص شود. وقتی که به هدف های اولیه خودتان رسیدید، هدف های جدید برای موفقیت شرکتتان تعیین کنید.

3-بودجه مورد نیاز را پیش بینی کنید

حال که بازار هدف خود را مشخص کردید و هدف گذاری را انجام داده اید، باید بودجه را مشخص کنید. نکته خوب در مورد دیجیتال مارکتینگ این است که شما حتی اگر بودجه کمی هم داشته باشید، می توانید موفق عمل کنید. بسیاری از امکانات حتی بدون هیچ هزینه ای موجود هستند. البته استفاده صرف فقط این منابع رایگان روش خیلی موفقی نمی تواند باشد. به دقت مشخص کنید چه مواردی با بودجه ای که دارید، ضروری هستند.

4- برندسازی کنید

یک اسم خوب برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید. انتخاب نام برند که به خوبی انجام شود و سپس انتخاب شعار تبلیغاتی خوب گام اول برندسازی است. بعد از آن داشتن یک وب سایت حرفه ای و عملکرد موفق در شبکه های اجتماعی می تواند پارامتر های بعدی باشد. البته ممکن است شما زمانی نیاز داشته باشید تا در شبکه های اجتماعی با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

5-موتورهای جستجو بهترین دوست شماست

وقتی کسی در اینترنت مطلبی را جستجو می کند، شما به طور حتم میخواهید جز اولین مواردی باشید که در نتایج جستجو نشان داده می شود. بنابراین باید سایتتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید. این را با کلماتی که به صورت معمول جستجو می شوند، ایجاد بک لینک برای سایتتان، ویژه سازی هدلاین ها و توضیحات مطالب انجام دهید. سئو می تواند یک فرآیند دشوار و زمان بر باشد اما به هر حال برای بهینه سازی سایت شما باید این فرآیند انجام شود.

6- تولید محتوا

هر چقدر محتوای بیشتری روی سایت شما باشد، شانس این که موتور های جستجو به آن ارجاع بدهند بیشتر است. نوشتن در بخش وبلاگ شرکت یک راه ایده آل و عالی برای این موضوع است. پست های خوب و درگیر کننده مشتریان بنویسید.

7-شبکه های اجتماعی

فقط ثبت نام در شبکه های اجتماعی را انجام ندهید و بعد خداحافظ! شروع کنید که در شبکه های اجتماعی فعال باشید. این شبکه ها باید به عنوان روشی استفاده شود که با مشتریان ارتباط نزدیک تری برقرار کنید. به هر حال بیشتر مردم شرکت ها را در شبکه های اجتماعی دنبال نمی کنند! مگر این که آن شرکت به مردم دلیلی ارائه کند. خب این دلیل را به مردم ارائه کنید!