سه اصل بنیادی و مهم در فروش موفق

شرکت های مشهور و موفق که فروش بسیار خوبی را تجربه کرده اند همگی بر سه اصل مهم پایبند هستند، مشتریان وقتی با فروشندگان رابطه برقرار می کنند به سه نکته مهم درباره آن ها توجه می کنند و می خواهند فروشندگان را بعنوان دوست ، مشاور و معلم ببینند.

رابطه دوستانه با مشتری

حفظ رابطه با مشتری فراتر از امر فروش می تواند نقطه عطف موفقیت یک فروشنده باشد، با انجام این کار مشتری به فروشنده وفادار خواهد ماند. وقتی مشتری حس می کند که فروشنده بعنوان دوست با وی رابطه برقرار کرده ممکن است برای سال های طولانی رابطه دوستانه و مشتری بودن خود را با فروشنده حفظ کند.

ارائه مشاوره به مشتری

ارائه راهنمای کامل استفاده از محصولات و همچنین ذکر نکات مفید درباره محصول عرضه شده می تواند بعنوان مشاوره کاربردی به مشتریان می تواند ذهنیتی مثبت از فروشنده در ذهن مشتریان ایجاد کند.گفتن حقیقت درباره محصولات (حتی ویژگی های منفی محصول) می تواند مشتری را به شما وفادار کند.

معلم بودن فروشندگان

وقتی فروشنده راهنمایی هایی درباره استفاده از لوازم جانبی محصول و چگونگی کارکرد آن به مشتری ارائه می دهد، مشتری وی را بعنوان یک معلم قلمداد می کند که با اطلاعات کامل سعی در راهنمایی وی دارد تا به بهترین نحو بتواند از محصول خریداری شده استفاده کند.