در کمپین تبلیغاتی  ملت رنگین کمان، کوکا کولا بیستمین سالگرد آزادی یا به معنای واقعی کلمه،جشن رنگین کمان ها را در ژوهانسبورگ برگزار کرد تا 20 سالگرد دموکراسی آفریقای جنوبی و تولد «ملت رنگین کمان» را به تصویر بکشد. در این کمپین آب غیرقابل آشامیدنی را با فشار بالا به سمت آسمان  فواره کرد تا رنگین کمانی در بالای برج به ویژه در بیلبورد رنگی رنگی Coca Cola ایجاد شود.

پیامی که کوکاکولا بر روی این بیلبورد استفاده کرده بود این است  “بیستمین سال به ملت رنگین کمان مبارک ” .

چگونگی فرایند پیدایش جشن رنگین کمان

اصطلاح “کشور رنگین کمان” توسط فردی به نام دزموند توتو که به عنوان نماینده نژادها و فرهنگ های مختلف مردم شناخته شد به وجود آمد. بیست سال پیش، FCB و کوکا کولا با فردی از ایالات متحده آمریکا که به نام Rainbow Maker برای ایجاد رنگین کمان در آسمان نزدیک CBD در ژوهانسبورگ با جذب خورشید در زاویه های خاص از طریق یک غبار آب، با همکاری هم توانستند به شکل زیبایی این کار را انجام دهند. جشن دموکراسی آفریقای جنوبی در روز آزادی 27 آوریل به وقوع می پیوندد که همانطور که  در این تصاویر دیده می شود و در این روز همه رنگین پوستان به جشن و شادی می پردازند و  با هم از تماشای این صحنه زیبا لذت میبرند.

کوکاکولا نوشابه گازدار پرطرفداری است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به فروش می‌رسد. این نوشابه محصول شرکت آمریکایی کوکاکولا است و یکی از نمادهای فرهنگی ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود. کوکاکولا شناخته شده‌ترین نام تجاری در جهان و دومین واژه شناخته‌ شده زبان انگلیسی در جهان است. ارزش این نام تجاری بیش از ۶۷ میلیارد دلار تخمین زده شده‌است.

در بسیاری از کشورهای غربی این نوشابه با نام عنوان ساده‌تر کُک (Coke) نامیده می‌شود و در خاورمیانه و ایران به اختصار آن کوکا می‌گویند. هم اکنون مدیرعامل کوکاکولا مارتور کنت می‌باشد که اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله هاروارد بیزینس استراتژی شرکت را تا سال ۲۰۲۰ بیان کرده است.

از کارهای  اخیر از FCB ژوهانسبورگ؛ فعال سازی نام تجاری رنگارنگ برای کوکاکولا است.