تعریف دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ ” بازاریابی نوین” شگرد استفاده از  رسانه های جدید, در دنیای ارتباطات  و دنیای پر رقابت اینترنت  است.

 دیجیتال مارکتینگ با توسعه  ارتباطات الکترونیکی, در  هر کسب و کاری  به بازاریاب, نتایج واقعی از نگاه مشتری را ارائه می دهد. و قابلیت این را دارد که در زمان و مکان مناسب دقیقا جایی که مخاطب حضور دارد, ارتباطی قوی و دوجانبه را بین مخاطب و کسب وکار برقرار کند. این یکی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی است. دیجیتال مارکتینگ به وجود آمد چون مشتری امروزی با  مشتری غیر فعال دیروز متفاوت است. مشتری امروزی فعال و مدام درحال تغییر است. و دیگر بازاریابی سنتی جوابگوی این سرعت و حجم بالای تغییرات نیست. دیجیتال مارکتینگ از قوی ترین روشهای تبلیغاتی چون: (تبلیغات گوگل, تبلیغات کلیکی موثر در برندینگ, رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ خبری )  بهره گرفته و با تمام قدرت پا به میدان رقابت می گذارد. از بین رفتن حد و مرز جغرافیایی اهم دلیل به وجود آمدن دیجیتال مارکتینگ است.

دیجیتال مارکتینگ

 ابزارهای عصر دیجیتال مارکتینگ جهت ارتقاء کسب و کار اینترنتی:

  • ایجاد یک وب سایت قوی و حرفه ای که یکی از پایه های دیجیتال مارکتینگ است, انقلابی در بهره وری کسب و کار است.
  • سئو سایت, که در راس ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قرار دارد  با  بهره گیری از موتورهای جستجو,  منجر به  افزایش بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار می شود.  یکی از پر بازده ترین روشهای دیجیتال مارکتینگ است ولی در عین حال نیازمند صرف زمان می باشد.
  • استفاده بهینه از موبایل و سایر دستگاه های هوشمند
  • استفاده از بک لینک, برای افزایش اعتبار صفحه
  • استفاده از ابزاری چون گوگل پلاس, گوگل وبمستر تولز, گوگل ادوردز,  دابل کلیک سرچ,  گوگل ترندز,  گوگل درایو  و سرویس مدیریت تگ
  • شگرد جادویی شبکه های اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت.
  • انعطاف در به کارگیری بازاریابی همزمان (قرار دادن بنر مربوط به یک رویداد مهم اخیر در جامعه و در ادامه استفاده از تکنیک دنبال کنندگان برای جذب کاربر)

 

دیجیتال مارکتینگ استراتژی

زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ:

بازاریابی جاذبه ای: که شامل بازاریابی سئو  و بازاریابی محتوا می باشد. . شگردی جهت جذب و ایجاد تصویر ذهنی قوی در مشتری

بازاریابی ویروسی دیجیتال: با نام دیگر بازاریابی دهان به دهان  که به افراد متکی است  از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و  ویژگی  بارز آن کاهش بی نهایت در  هزینه های تبلیغاتی است.

ایمیل مارکتینگ:  نسبت به ابزار های دیگر هزینه کمتری دارد و هدف او از ارسال ایمیل  می تواند معرفی محصول یا خدمت باشد, یا حفظ مشتریان قبل, یا به دست آوردن مشتریان جدید, یا اضافه کردن تبلیغ به ایمیل های ارسال شده

بازاریابی شبکه های اجتماعی:  یکی از ستونهای اصلی دیجیتال مارکتینگ به دلیل اشتراک گذاشتن زندگی واقعی با زندگی مجازی  افراد  قابل توجه و صرف زمان است. چون گوگل پلاس, توییتر,اینستاگرام و …

 

 ویژگی های دیجیتال مارکتر موفق:

  • قابلیت تغییر و تطبیق استراتژی و دارا بودن انعطاف پذیری با تغییرات سریع مخاطبین و اطلاعات  در حجم بالا
  • برای داشتن مزیت رقابتی در دنیای رقابتی امروز تخصص در یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را دنبال کند.
  • کسب مهارت در استفاده از ابزارها و پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ
  • مهارت استفاده از گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و استفاده صحیح در زمان و مکان مناسب از بیگ دیتا
  • شناساندن و ماندگار کردن برند در ذهن مشتری با راه اندازی کمپین تبلیغات کلیکی
  • یافتن بهترین استراتژی, برای پاسخگویی  به نظرات مثبت و یا حتی انتقادات مشتری, جهت حفظ مشتری کنونی و تبدیل  آن به مشتری وفادار
  • طراحی بنرها و لندینگ پیج ها را مزیت رقابتی خود قرار دهد تا میزان درگیری مخاطب با سایت افزایش یابد و در نهایت جذب ترافیک سایت, به عنوان یک هدف ارزشمند محقق شود.
  • استفاده ترکیبی از تمامی روشها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای توسعه کسب و کاردیجیتال مارکتینگ