طراحی پوستر تبلیغاتی حفاظت از محیط زیست

این پوستر تبلیغاتی جنبه فرهنگ سازی و هشداری برای مسئله ای جهانی طراحی شده است که امروزه به همه ی ما مربوط می شود و نباید آن را نادیده گرفت.

این روزها پیام و خبرهای مربوط به نابودی و از بین رفتن محیط زیست، به گوش همه ی ما خورده و مطلبی آشناست. اما طراح با خلق این پوستر تبلیغاتی سعی کرده تا اهمیت موضوع را به تصویر بکشد. شاید ذره ای تغییر در تفکرات و نگرش ما ایجاد نماید و کمکی برای حفظ محیط زیست و آیندگان باشد.

 پوسترهای طراحی شده برای این کمپین به صورت مقایسه ای، دو تصویر از یک موقعیت یکسان را نمایش می دهند که به اصطلاح مفهوم “بد و بد تر” را به تصویر می کشند.

طراح برای نمایش مفهوم مورد نظر در یک پوستر بال نهنگی را ترسناک جلوه داده اما نبودن آن را ترسناک تر تلقی کرده است.

و یا در پوستری دیگر عقابی را نشان داده است که هر کس با دیدن آن به وحشت می افتد ولی نبود و ازبین رفتن آن را خیلی وحشتناک تر می داند.

در واقع بیان می کنند بهره برداری از اکوسیستم زندگی انسان ها را هم تهدید می کند. در نتیجه برای جلوگیری از نابودی محیط زیست و حفظ چرخه ی طبیعی باید تلاش کنیم تا درگیر مسائلی بزرگتر و خطرناک تر در آینده نشویم.

طراحی این کمپین تبلیغاتی به عهده آژانس DDB در استانبول ترکیه و به سفارش WWF بوده که برای حفظ یک سیاره زنده فعالیت می کند و در ژوئن سال 2010 منتشر شده است.