پوستر تبلیغاتی خمیر دندان Colgate به شیوه ای طنز آمیز ایده پردازی و اجرا شده است. این پوستر توسط آژانس تبلیغاتی  Red Fuse در فرانسه تهیه شده و در آپریل 2018 منتشر شده است. 

اصلی ترین مسئله در ایجاد تبلیغاتی تاثیرگذار، طراحی ایده است که می تواند منجر به موفقیت تبلیغات و برند شود و یا آن را به شکست نزدیک کند. در نتیجه تصمیم گیری و خلاقیت در این مرحله نقشی اساسی دارند. اغلب شرکت های بزرگ تبلیغاتی دنیا به خاطر تفکر خاص و ثبت ایده های ناب، معروف شده اند، نه برای اجرای ایده.

ایده پوستر تبلیغاتی خمیر دندان Colgate

در این پوستر های تبلیغاتی چهره های افراد مختلف مربوط به دهه های پیش به نمایش گذاشته شده است با آرایه هایی از آن دوره که هر کس با اولین نگاه به قدیمی بودن آن پی می برد. در واقع طراح با ارائه این پوستر ها این موضوع را بیان می کند :

“ما از عکس های دوران مدرسه استفاده کرده ایم تا نشان بدهیم گرچه مدل مو و لباس های ما در زمان حال شرم آور و خنده دار به نظر می رسد، اما حداقل لبخند ما هم چنان خوب است. تشکر می کنیم از خمیر دندان Colgate Max White One که به ما کمک می کند لبخند سفید گذشته مان را دوباره باز گردانیم، و نه چیز دیگری را.”

اجرای ایده

پس از ایده پردازی، مرحله ی اجرای ایده عملی می شود. که در این تبلیغات از عکاسی تبلیغاتی، طراحی گرافیک و طراحی دیجیتال استفاده شده است. در مرحله اجرا تمامی این عناصر در ترکیب با هم باید پوستری بی نقص و منحصر به فرد تولید کنند و به خلق چنین طرح های جالب و موثری بیانجامد.