نکات مهم در طراحی پوسترهای تبلیغاتی

ما همه روزه در محیط های عمومی و حتی در منزل با پوسترهای تبلغاتی مواجه هستیم. پوسترهایی که با رنگ ها و طرح های بسیار متفاوت طراحی شده اند تا توجه شما را به کسب و کار و برند مورد نظر جلب نمایند. شاید با دیدن برخی از پوسترها در خیابان در مقابل آن بایستیم و با دقت به آن توجه کنیم و از کنار برخی نیز بدون توجه بگذریم. عدم توجه شما به پوستر خاصی دلیل بر ناموفق بودن آن نیست چرا که هر پوستری برای رده های سنی خاص و سلیقه های مختلف طراحی شده است. اما در حالت کلی برخی از پوسترها نمی توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند که در آن ها اصول طراحی پوستر رعایت نشده است. پوسترها برای مخاطب خاص و عام طراحی می شوند. نکات مهم درباره طراحی پوستر را در ادامه با هم مرور می کنیم.

.اولین نکته مهم در طراحی پوستر تعیین موضوع پوستر است، طراحی پوستر برای شرکت تبلیغاتی با طراحی پوستر خبری و تزیینی متفاوت خواهد بود.

.مهم ترین گزینه ای که باعث جلب توجه پوسترهای تبلیغاتی می شود کاربرد صحیح رنگ ها است.

.محل نصب پوستر اقدام نهایی برای گرفتن نتیجه است، معابر شلوغ و پررفت و آمد شهری گزینه های بسیار مناسبی برای به نمایش گذاشتن پوسترها هستند.

.پوستر باید در اندازه ی استانداری طراحی شود، پوسترهای خیلی بزرگ و کوچک نمی توانند توجه مخاطبین را به خود جلب کنند.

.اندازه لوگو در طراحی پوستر باید نرمال باشد، به کار بردن لوگوی بزرگ در پوسترها از جذابیت آن ها می کاهد. توضیح بیش از حد درباره زمینه فعالیت شرکت نیز باعث عدم توجه مخاطبین می شود.

.اگر در پوستر قرار است محصولی را معرفی کنید بهتر است مزایای استفاده از محصول را معرفی کنید، توضیح دادن بیش از اندازه ویژگی های محصول بازدهی نخواهد داشت.

.استفاده از فونت مناسب در طراحی پوستر بسیار مهم است، فونت های عجیب با طراحی های ناخوانا نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

.حفظ تناسب در اندازه اجزای پوستر مانند لوگو، تصاویر و توضیحات نکته ای بسیار مهم است.